greekrenaultnews
Φόρτωση...

AutoΤρίτη Test: Nissan Juke 1,5 dCi vs Renault Clio 1,5 dCi

To compact crossover Nissan Juke και το μικρό hatchback Renault Clio μοιράζονται τον ίδιο diesel των 1,5 λίτρων, μπαίνοντας σε μια άκρως εν...

To compact crossover Nissan Juke και το μικρό hatchback Renault Clio μοιράζονται τον ίδιο diesel των 1,5 λίτρων, μπαίνοντας σε μια άκρως ενδιαφέρουσα σύγκριση με πολλές ομοιότητες, αλλά και αντίστοιχα πολλές διαφορές.

Οι συνεργασίες στην αυτοκίνηση είναι πλέον ένα πολύ σύνηθες φαινόμενο, με τις εταιρείες να συμπράττουν με πρώην «ανταγωνιστές» τους δημιουργώντας ακόμη και διαφορετικά στο φαίνεσθε μοντέλα, που έχουν όμως πολλά περισσότερα κοινά.

Στην περίπτωση της Nissan και της Renault, η κοινοπραξία Renault-Nissan είναι η παλαιότερη του είδους (από το 1999) και μας φέρνει μοντέλα όπως τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας, τα Nissan Juke και Renault Clio, τα οποία είναι δύο φαινομενικά διαφορετικά μοντέλα, ωστόσο μοιράζονται τα πιο κομβικά σημεία της ύπαρξής τους:

Έχουν την ίδια πλατφόρμα (αυτή του Clio πιο καινούργια εξέλιξη), κάτω από το καπό τους φέρουν τον ίδιο diesel κινητήρα 1,5 λίτρων (στο Juke η πιο ισχυρή εκδοχή), ενώ με τη γενικότερη νεανική τους αύρα, φαίνεται να απευθύνονται στο ίδιο κοινό, παρότι το Clio κατατάσσεται στα μικρά μοντέλα και το Juke στα Crossover/SUV.

Ελκυστικό το Clio, αλλά πιο ξεχωριστό το Juke
Το Renault Clio 4ης γενιάς, από την πρώτη στιγμή του λανσαρίσματός του στις αρχές της χρονιάς, κέρδισε τις εντυπώσεις με τις νεανικές γραμμές του αμαξώματός του, που παραπέμπει σε κουπέ σχήματα. Ξεχωρίζουμε τη μεγάλη εμπρόσθια ενιαία λωρίδα σε μαύρο χρώμα που φιλοξενεί και τους λαμπτήρες ημέρας LED, την πλαϊνή καμπύλη επένδυση στο κάτω μέρος των θυρών, αλλά και τις «κρυμμένες» πίσω χειρολαβές.

Το Juke από την άλλη, έρχεται για να εντυπωσιάσει με ένα ακόμη πιο ξεχωριστό αμάξωμα, που προκαλεί τα γεμάτα περιέργεια βλέμματα όσων το αντικρίζουν. Ιδιαίτερα εμφατικό και δυναμικό είναι το εμπρόσθιο τμήμα, ενώ όπως και στο Clio, οι χειρολαβές των πίσω θυρών κρύβονται στο αμάξωμα δίνοντας μια αίσθηση από κουπέ.

Στην τιμή υπάρχει διαφορά
Στο τιμολογιακό κομμάτι υπάρχει μια αισθητή διαφορά στην τιμή των δύο αυτοκινήτων, με το Clio να είναι αρκετά φθηνότερο του Juke. Το τελευταίο, με την έκπτωση της Nissan και την απόσυρση σε ισχύ κοστίζει από 16.480 ευρώ, ενώ το Clio παρότι δεν έχει έκπτωση, είναι φθηνότερο κατά περίπου 2.280 ευρώ στην αρχική του έκδοση. Στον εξοπλισμό και τα δύο ικανοποιούν, με το Juke να είναι πιο «πλούσιο» αφού διαθέτει 6 έναντι 4 αερόσακους του Clio, αλλά και 4 έναντι 2 ηλεκτρικά παράθυρα.

Κινητήρες-Κιβώτια: Εξαιρετικοί συνδυασμοί από δύο ίδιες «καρδιές»
Κάτω από το καπό των δύο μοντέλων συναντούμε έναν από τους πιο γνωστούς και αξιόπιστους πετρελαιοκινητήρες του σήμερα, ο οποίος βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά εξέλιξής του και θεωρείται ένας από τους κορυφαίους diesel κινητήρες στην κατηγορία των κάτω των 1,6 λίτρων. Με κωδικό «K9K» και χωρητικότητα 1.461 κ.εκ. ο κινητήρας αυτός έχει εξελιχθεί –και εξελίσσεται – από κοινού μεταξύ της Nissan και της Renault, πληρώντας το πρότυπο ρύπων Euro5. Φυσικά, ο κινητήρας αυτός διαθέτει turbo και άμεσο ψεκασμό, ενώ συνδυάζεται και με Σύστημα start/stop κατά περίπτωση.

Απόδοση-Επιδόσεις
Κάτω από το καπό των Nissan Juke και Renault Clio, συναντούμε τις δύο διαφορετικές εκδοχές απόδοσης του 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα, με 110 «άλογα» και 240 Nm ροπής στο Juke, αλλά και 90 «άλογα» με 220 Nm για το Clio. Επίσης, στο Juke ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, έναντι 5 σχέσεων στο Clio. Στην πράξη, αμφότερες οι επιλογές ξεχωρίζουν για το πολύ καλό τους τράβηγμα και απόκριση στο γκάζι από χαμηλά, ενώ ο θόρυβος που παράγουν φθάνει φιλτραρισμένος στο εσωτερικό και δεν ενοχλεί τους επιβάτες.

Στο κομμάτι των επιδόσεων, παρά τις μακρύτερες σχέσεις του κιβωτίου του, το diesel Clio παρουσιάζεται πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα και σε κάποιες από τις ρεπρίζ, σε σχέση με το πιο δυνατό Juke. Αυτό οφείλεται ως επί το πλείστον στη διαφορά βάρους των δύο αυτοκινήτων, η οποία ξεπερνά τα 200 κιλά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, τόσο το diesel Clio, όσο και το Juke, προσφέρουν αρκετά σβέλτες επιδόσεις και ικανοποιούν σε πόλη και ταξίδι.

Οικονομία κίνησης
Αμφότερες οι επιλογές διακρίνονται για τη χαμηλή τους κατανάλωση, με το βαρύτερο Juke diesel να απαιτεί 4,9 λτ./100 χλμ. και το Clio diesel μόλις 3,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις. Επίσης, λόγω των εκπομπών τους ρύπων, τα δύο αυτοκίνητα κυκλοφορούν καθημερινά εντός του δακτυλίου, με το Clio μάλιστα να απαλλάσσεται και από την καταβολή τελών κυκλοφορίας με τα 90 γρ. CO2 που εκπέμπει.

Εσωτερικό: Πιο ποιοτικό το Clio – Πιο ξεχωριστό το Juke
Σχεδίαση
Ιδιαίτερα μοντέρνο είναι το εσωτερικό του Clio, με τα φώτα να πέφτουν στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και στον πίνακα οργάνων με την σπορτίφ σχεδίαση. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε και στην έκδοση της δοκιμής μας, με τη διχρωμία των υλικών και κυρίως το κόκκινο ταμπλό, που δημιουργεί μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Στην περίπτωση του Juke, το εσωτερικό έχει μια ακόμη πιο ξεχωριστή σχεδίαση, με το τούνελ της κεντρικής κονσόλας να αντλεί τη σχεδίασή του από τα ντεπόζιτα των μοτοσικλετών. Επίσης, ιδιαίτερο είναι και το παιχνίδισμα των ψηφιακών ενδείξεων της οθόνης του κλιματισμού, οι οποίες εναλλάσσονται με αυτές του Συστήματος Nissan Dynamic Control με το πάτημα ενός μόλις διακόπτη.

Ποιότητα
Τα εσωτερικά των δύο αυτοκινήτων διακρίνονται στο ποιοτικό κομμάτι, παρότι τα μαλακά στην αφή πλαστικά απουσιάζουν στο Juke ή καλύπτουν μόνο το άνω τμήμα του ταμπλό στην περίπτωση του Clio. Επίσης, η συναρμογή των υλικών στο εσωτερικό του Γαλλικού μοντέλου είναι προσεγμένη, όπως και το φινίρισμα. Στους αντίστοιχους τομείς το Juke τα καταφέρνει εξίσου καλά, αν και δεν αποφεύγονται κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα ορισμένων πλαστικών.

Εργονομία-Θέση οδήγησης
Και στα δύο μοντέλα η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία (πλήρους ρυθμίσεων τιμόνι-κάθισμα), το Juke όμως διαθέτει ένα προβάδισμα με την υψηλότερη τοποθέτησή της. Ειδικότερα, ο οδηγός του compact Juke της Nissan κάθεται 10 εκατοστά υψηλότερα από αυτόν του Clio, διαθέτοντας έτσι καλύτερη επόπτευση του γύρου χώρου. Ωστόσο αυτό δεν έπεται και καλύτερη ορατότητα, μιας και το πίσω τζάμι έχει μικρές διαστάσεις, ενώ και οι περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες του αμαξώματος του Juke είναι συνολικά μικρές.

Χώροι: Καλύτεροι στο Clio
Στο κομμάτι των χώρων, το εσωτερικό του Clio προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία για 4 επιβάτες έναντι του Juke, έχοντας και τη δυνατότητα μεταφοράς ενός πέμπτου καθήμενου με κάποιες βέβαια παραχωρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, στο πίσω κάθισμα του Clio ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών είναι αρκετός, όπως επίσης και αυτός για τα γόνατα.

Επίσης, το πλάτος μπορεί να μην είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ωστόσο είναι πολύ περισσότερο από αυτό του πίσω καθίσματος του Juke. Το τελευταίο, προσφέρει μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, η οροφή όμως κλέβει χώρο για τα κεφάλια τους, ενώ και το πλάτος επαρκεί μόνο για 2. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στα πορτ-μπαγκάζ, εκεί όπου το Juke προσφέρει μόνο 251 λτ. όγκου, σε αντίθεση με τα 300 λτ. του χώρου αποσκευών του Clio.

Στο δρόμο: Ασφαλές και άνετο το Juke, στρίβει πιο γρήγορα το Clio
Παρότι διαθέτουν την ίδια πλατφόρμα (το μικρό δάπεδο της κοινοπραξίας Renault-Nissan), η οδική συμπεριφορά των δύο μοντέλων διαφοροποιείται με βάση και τη διαφορετική φύση τους. Έτσι, το crossover Juke με το υψηλότερο αμάξωμα και τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης έχει πιο εμφανείς κλίσεις στις στροφές από ό,τι το Clio, χωρίς βέβαια αυτό να επηρεάζει την κατευθυντικότητά του.

Τουναντίον, η υποστροφή είναι περιορισμένη, ενώ τόσο η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, όσο και η πολύ καλή αίσθηση από το γρήγορο τιμόνι (ιδίως στην επιλογή Sport του Nissan Dynamic Control System), έρχονται για να προσφέρουν ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Το Clio από την πλευρά του με το μακρύτερο μεταξόνιο, στρίβει με λιγότερες κλίσεις, έχει ακόμη υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το ηλεκτρικό τιμόνι προσφέρει αντίστοιχα πολύ καλή αίσθηση και είναι εξίσου γρήγορο σε σχέση με το Juke.

Παράλληλα, τα φρένα του μοντέλου της Renault είναι πιο αποτελεσματικά, αφού στην ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα το Clio 1,5 diesel απαιτεί 2 μέτρα λιγότερα από ότι το Juke diesel (37,4 έναντι 39,4 μ.). Σε ό,τι αφορά στην άνεση, το Juke παρά τη σφιχτή του ανάρτηση εκμεταλλεύεται τη μεγαλύτερη διαδρομή της και φιλτράρει δίχως να αντιδρά «ξερά» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το Clio από την πλευρά του, τα καταφέρνει εξίσου πολύ καλά κατά το πέρασμα από κακοτεχνίες και εγκάρσιες ανωμαλίες, τιμώντας τη Γαλλική σχολή σε αυτόν τον τομέα.

Παθητική ασφάλεια
Με 4 αερόσακους ασφαλείας διατίθεται στάνταρ το Renault Clio, σε αντίθεση με το Nissan Juke το οποίο προσθέτει επιπλέον αερόσακους οροφής, εκτός από τους μετωπικούς και τους πλευρικούς. Σε κάθε περίπτωση πάντως και τα δύο αυτοκίνητα είναι από τα πλέον ασφαλή των κατηγοριών τους, με τα crash tests του EuroNCAP να τα έχουν επιβραβεύσει με 5 αστέρια. Εκεί, το Clio εμφάνισε καλύτερη βαθμολόγηση από αυτή του Juke σε όλους τους τομείς της αξιολόγησης (ασφάλεια ενηλίκων, παιδιών, πεζών και Συστήματα ασφαλείας).

Συμπέρασμα
Το αποτέλεσμα του συγκριτικού μας, φέρνει σε πιο «ισχυρή» θέση το Renault Clio. Με τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, την πολύ καλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση από το diesel κινητήρα του, την αυξημένη ενεργητική ασφάλεια και τους καλούς του χώρους, το Γαλλικό μικρό έχει το πάνω χέρι όχι μόνο απέναντι στο Juke, αλλά και στην κόντρα με τους περισσότερους της κατηγορίας του.

Το μοντέλο της Nissan από την άλλη έχει να αντιπαραβάλλει τον εν γένει ξεχωριστό χαρακτήρα της ύπαρξης ενός compact crossover στην αγορά, συνθέτοντάς τον με μια ακόμη πιο ξεχωριστή εμφάνιση, αλλά και μια ιδιαίτερα ευχάριστη οδική συμπεριφορά, που συνδυάζεται με τον αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα του.


ΠΗΓΗ/Photo:autotriti.gr
renault 5285760689572326952

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item