greekrenaultnews
Φόρτωση...

Δοκιμή PeriTroxon: Renault Clio 0.9 TCe

Το Renault Clio 0.9 TCe έχει την πιο δύσκολη αποστολή στην ιστορία των τεσσάρων γενεών Renault Clio. Πρέπει να κερδίσει χάνοντας… κυβικά....

Το Renault Clio 0.9 TCe έχει την πιο δύσκολη αποστολή στην ιστορία των τεσσάρων γενεών Renault Clio. Πρέπει να κερδίσει χάνοντας… κυβικά.

Όταν κάποιος σκέφτεται την αγορά ενός supermini τότε σίγουρα έχει στο μυαλό του, μεταξύ άλλων και το Renault Clio. Λογικό, αφού το γαλλικό μοντέλο έχει μία παρουσία στην παγκόσμια αγορά που ξεπερνά τα 23 χρόνια και έχει πουλήσεις παραπάνω από 11.500.000 αυτοκίνητα στην καριέρα του.

Επομένως, από τα νούμερα και μόνο αντιλαμβανόμαστε εκτός από την δημοφιλία του και τη σημαντικότητά του ως μοντέλο της Renault, καθώς μπορεί η επιτυχία του να είναι στο πρόγραμμα αλλά μία ενδεχόμενη αποτυχία του μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω.

Και μην νομίζετε πως είναι δύσκολο να αποτύχει ένα μοντέλο, που στις προηγούμενες γενιές του (και δεν αναφερόμαστε καν στο καλοπουλημένο Renault 5) έχει καλομάθει τους αγοραστές με την οδική του συμπεριφορά, την ποιότητά του και τους χώρους του. Δεν έχει εκλεγεί τυχαία ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς τόσο το 1991 όσο και το 2006.

Ας μπούμε όμως στο ψητό. Το νέο Renault Clio, στην τέταρτη πλέον γενιά του είναι το πλέον σημαντικό μοντέλο, καθώς είναι το πρώτο που βγαίνει με 3κύλινδρο μοτέρ 0.9 λίτρων. Το downsizing μίλησε και εδώ, αλλά το θέμα είναι τι μας είπε.

Ο 0.9 Energy TCe 90, όπως είναι η πλήρης ονομασία του είναι 898κ.εκ. Εφοδιάζεται με ψεκασμού πολλαπλών σημείων και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT. Αποδίδει 90 ίππους, όπως δηλώνει και η ονομασία του στις 5.250σ.α.λ και 13.7kgmr ροπής στις 2.500σ.α.λ.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνεργάζεται με σύστημα Start/Stop, το οποίο διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του η οποία περνά απαρατήρητη.

Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου μοτέρ είναι πως το βάζει ανάμεσα σε δύο κινητήρες οι οποίοι έχουν διακριθεί και είναι υπολογίσιμοι αντίπαλοι. Ο ένας είναι ο 2κύλινδρος μεν, 900 δε TwinAir της Fiat και ο άλλο ο 1.000άρης μεν τρικύλινδρος δε Ecoboost της Ford.

Επομένως πρέπει να τους αντιμετωπίσει και τους δύο. Και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνει με επιτυχία. Είναι καλύτερο μοτέρ από το TwinAir της Fiat, καθώς έχει πολύ πιο ήσυχη λειτουργία αλλά και λιγότερους κραδασμούς, ενώ μπορεί να είναι και οικονομικότερο χωρίς να έχεις κάνει… σεμινάρια οικονομικής οδήγησης.

Η σύγκριση με τον Ecoboost της Ford είναι πιο δύσκολη και αυτό γιατί και τα δύο μοτέρ έχουν πολύ καλή ποιότητα λειτουργίας, αν και το μοτέρ της Ford είναι ελαφρώς πιο ισχυρό αλλά και ελαφρώς πιο λαίμαργο σε βενζίνη (αναφερόμαστε στην έκδοση των 100ps).

Η κατανάλωση Renault Clio 0.9 TCe μπορεί εύκολα, σε μεικτές συνθήκες, να μείνει κάτω από τα 6.0 λίτρα/100 km (μην ξεχνάτε πως δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) ενώ στον αυτοκινητόδρομο και με τη βοήθεια του Cruise Control (σε νόμιμες πάντοτε ταχύτητες) η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 5.5 λίτρα/100km.

Όσον αφορά την απόδοσή του… Από τη μία έχουμε τα νούμερα που δεν μοιάζουν εντυπωσιακά. 0-100km/h σε 12.2 sec και τελική ταχύτητα 185km/h. Από την άλλη όμως έχουμε το 90% της διαθέσιμης ροπή από τις 1.650 σ.α.λ. γεγονός που κάνει το Renault Clio άμεσο στις εντολές του γκαζιού. Μόνο στον αυτοκινητόδρομο και με τα km/h σε τριψήφιο νούμερο οι εν κινήσει επιταχύνσεις χάνουν έδαφος, από ένα μεγαλύτερης χωρητικότητας μοτέρ. Στοιχείο που σε κάνει να καταφύγει στον επιλογέα των 5 ταχυτήτων και να παρατηρήσεις πως η αύξηση του ρυθμού περιστροφής συνεπάγεται και αύξηση του παραγόμενου θορύβου χωρίς ανάλογη αύξηση της απόδοσης.

Οδηγικά, το γαλλικό supermini είναι εξαιρετικό. Είναι ότι καλύτερο μπορεί να πάρει κάποιος που θέλει να τα έχει όλα. Είναι σαν να παίρνεις τη ζωντάνια του τιμονιού του Suzuki Swift, την ικανότητα του πλαισίου του Ford Fiesta, την ποιότητα κύλισης του VW Polo και την άνεση της ανάρτησης του… Renault Clio. Και δεν υπερβάλω. Αν αυτό το αυτοκίνητο είχε και απενεργοποιούμενο ESP (είναι στάνταρ αλλά δεν απενεργοποιείται) τότε θα μιλούσαμε για ένα supermini που μπορεί να γίνει άκρως διασκεδαστικό οδηγικά. Για αυτό όμως υπάρχει και το Renault Clio RS…

Το εμπρός μέρος (γόνατα τύπου Μακφέρσον με ψαλίδια χαμηλά και αντιστρεπτική δοκό) είναι πιστό στις εντολές του γρήγορου, κοφτερού και με πολύ καλή αίσθηση, τιμονιού, ενώ το πίσω μέρος (ημιάκαμπτος άξονας και ελικοειδή ελατήρια) ξεκολλάει έστω και λίγο, πάντοτε προοδευτικά. Ο έλεγχος του αμαξώματος στις απότομες μετατοπίσεις φορτίου ξεπερνά κάθε προσδοκία αφού, ποτέ δεν παρουσιάζονται ανεπιθύμητες ταλαντώσεις. Φαίνεται πως η αύξηση του μετατροχίου και το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.589mm), έκαναν τη δουλειά τους.

Κρίμα που το κιβώτιο ταχυτήτων δεν ακολουθεί τον υπόλοιπο ρυθμό, αφού ο επιλογέας δεν έχει τις μικρές διαδρομές ενός Suzuki Swift και το γλυκό κούμπωμα ενός VW Polo… Όσον αφορά τα φρένα του Renault Clio, είναι αποδοτικά και ακούραστα, με το πεντάλ να θέλει μία μικρή εξοικείωση αφού δεν είναι προοδευτική η δύναμη που ασκείται στα φρένα. Στην αρχή της διαδρομής του πεντάλ η δύναμη είναι επαρκής αλλά μετά τα μισά της διαδρομής του χρειάζεται λίγο περισσότερη πίεση από ότι θα περίμενες.

Το εσωτερικό του Renault Clio έχει να επιδείξει ευχάριστη σχεδίαση, μπορεί να εξατομικευθεί έως ένα βαθμό μέσω επιλογής χρωματικών συνδυασμών. Η έγχρωμη οθόνη αφής των 7.0 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και περιβάλλεται από μαύρο γυαλιστερό πλαστικό.

Εκτός από το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, τα υπόλοιπα μέρη του εσωτερικού είναι σκληρά. Θα θέλαμε πιο μαλακές επιφάνειες στα σημεία επαφής του γονάτου του οδηγού με την κεντρική κονσόλα αλλά και του αγκώνα του οδηγού με το πάνελ της πόρτας.

Η συναρμογή είναι προσεγμένη και το φινίρισμα επίσης, ενώ όλα τα υλικά είναι ευχάριστα στην όψη και την αφή.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετικά αναπαυτική και δεν κουράζει ακόμη και έπειτα από πολύωρα ταξίδια. Η πλευρική στήριξη πάντως είναι ανεπαρκής. Έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται αναλογικά με περιστροφικό διακόπτη. Φυσικά και το τιμόνι από την πλευρά του ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση. Ο πίνακας οργάνων, με το έντονο ανάγλυφο, είναι ευανάγνωστος. Στο κέντρο του δεσπόζει το οβάλ ταχύμετρο LCD. Αριστερά του υπάρχει το αναλογικό στροφόμετρο και δεξιά του ο δείκτης καυσίμου. Θα προτιμούσα μεγαλύτερη οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδιού καθώς και δείκτη θερμοκρασίας κινητήρα, αντί για προειδοποιητική λυχνία. Ακόμη μία λεπτομέρεια αποτελεί η ένδειξη αλλαγής σχέσης (Gear Shift Indicator-GSI) η οποία είναι μικρή και πρέπει να έχεις το νου σου σε αυτή, αν θες να την παρακολουθείς και να κινείσαι βελτιστοποιώντας την κατανάλωσή σου.

Η εργονομία είναι καλή σε γενικές γραμμές, όχι όμως τέλεια. Το ηχοσύστημα εύκολα θα το χειριστείτε και από τα χειριστήρια στην κολόνα του τιμονιού, ενώ το σύστημα πολυμέσων δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση, ακόμη και αν δεν είστε εξοικειωμένος με οθόνες αφής (δεν υπάρχει υποδοχή για CD αλλά θύρα για USB και AUX). Το πρόβλημα όμως είναι πως η θέση της τελευταίας επιτρέπει πολλές αντανακλάσεις και θαμπάδες, γεγονός που την κάνει δυσανάγνωστη. Ακόμη ένα πρόβλημα είναι η τοποθέτηση του μπουτόν για το Cruise Control και περιορισμό μέγιστης ταχύτητας, το οποίο βρίσκεται στην κονσόλα δαπέδου δίπλα στο χειρόφρενο.

Ο κλιματισμός, στην αναλογική του έκδοση, είναι εύκολα ελεγχόμενος, η λειτουργία των φώτων επίσης και τα κουμπιά στο τιμόνι είναι μεγάλα και χρηστικά. Δεν ισχύει το ίδιο και με τα δύο κουμπιά του υπολογιστή ταξιδιού τα οποία είναι στριμωγμένα στο χείλος του διακόπτη των υαλοκαθαριστήρων και αν έχετε χοντρά δάχτυλα θα δυσκολευτείτε.

Ακόμη ένα ψεγάδι αποτελεί η ορατότητα προς τα πίσω. Σε αυτή την περίπτωση καλό θα ήταν η Renault να σκεφθεί την τοποθέτηση κάμερας οπισθοπορείας στον βασικό εξοπλισμό.

Η ευρυχωρία της καμπίνας του Renault Clio 0.9 TCe, παρά την μικρή αύξηση των διαστάσεων (4.062mmX1.732mmX1.448mm) του αμαξώματος, έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα, σε σχέση πάντα με το Renault Clio τρίτης γενιάς. Οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ χώρο, ενώ στο πίσω κάθισμα άνετα θα βολευτούν δυο ενήλικες, ακόμη και τρεις με κάποιες μικρές παραχωρήσεις. Παραχωρήσεις που έχουν να κάνουν όχι τόσο με το κάθισμα το οποίο ακόμη και στο μέσον του είναι μαλακό, αλλά με το τούνελ δαπέδου το οποίο έχει αρκετό ύψος.

Θήκες υπάρχουν πολλές τόσο εμπρός όσο και πίσω. Εμπρός ειδικά είναι πολυάριθμες και μεγάλες. Υπάρχει ράφι πάνω από το ντουλάπι του συνοδηγού (το ντουλάπι είναι 7.0 λίτρων), μεγάλες τσέπες στις πόρτες, τρεις ποτηροθήκες και μία μεγάλη θήκη αντικειμένων, εύκολα προσβάσιμες στην κονσόλα δαπέδου και μία ακόμη μεγάλη θήκη εμπρός από τον επιλογέα. Κρίμα που δεν υπάρχει υποβραχιόνιο στο στάνταρ εξοπλισμό. Οι πίσω επιβάτες δεν είναι το ίδιο ευνοημένοι, καθώς θα βρουν μόνο μικρές τσέπες στα πάνελ των θυρών. Αυτές έχουν μεγάλο άνοιγμα διευκολύνοντας την είσοδο/έξοδο των επιβατών στο πίσω κάθισμα, ενώ ανοίγουν μέσω χειρολαβής κρυμμένης στο άνω μέρος της σε πλαστικό πλαίσιο (προσοχή στα νύχια για τις κυρίες).

Ο χώρος αποσκευών είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, στα 300 λίτρα και με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων (αναλογία 60:40) φτάνει τα 1.147 λίτρα. Το δάπεδο δεν παραμένει επίπεδο, καθώς σχηματίζεται ένα μικρό σκαλοπάτι. Και κάπου εδώ συναντάμε και ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του Renault Clio, το οποίο δεν είναι άλλο από την τοποθέτηση της ρεζέρβας εκτός πορτμπαγκάζ, κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου. Γεγονός πως την κακιά ώρα θα σας κάνει να ξαπλώνετε στο δρόμο και να ξεβιδώνετε…

Στο ρεζουμέ της υπόθεσης Renault Clio 0.9 TCe δεν έχω να πω πολλά παρά μόνον πως κάποτε σκεφτόμουνα… Εγώ Clio; Τώρα όμως, η τετάρτη γενιά μου άλλαξε μυαλά και σκέφτομαι… Εγώ; Clio!!! Χωρίς δεύτερη σκέψη.

Μας Άρεσε: Οδική συμπεριφορά, Αναπαυτική θέση οδήγησης, Ποιότητα λειτουργίας κινητήρα, Κόστος χρήσης, Κατανάλωση, Εκπομπές CO2, Αίσθηση τιμονιού, Ποιότητα κύλισης, Σύστημα πολυμέσων, Χώροι, Πρακτικότητα.

Δεν Μας Άρεσε: Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, Ορατότητα προς τα πίσω, Κάποιες εργονομικές ατέλειες, Σκαλοπάτι στο χώρο αποσκευών κατά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, Θέση ρεζέρβας

Δείτε επίσης: Δείτε πως επιταχύνει το νέο Renault Clio 0.9 TCe - Video

ΠΗΓΗ/Photo:peritroxon.gr

renault 2345766896014182606

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item