greekrenaultnews
Φόρτωση...

Chrono 115, Επεισόδιο 4: 1980 Renault 5, ένα φιλικός πρωτοπόρος

Μετά την εντυπωσιακή έναρξη του Renault 5 με μια εκστρατεία που χαρακτηρίζοταν από κινούμενα σχέδια στο τέλος του Ιανουαρίου του 1972 οι πω...

Μετά την εντυπωσιακή έναρξη του Renault 5 με μια εκστρατεία που χαρακτηρίζοταν από κινούμενα σχέδια στο τέλος του Ιανουαρίου του 1972 οι πωλήσεις συνέχιζαν να αυξάνονται, σε κάθε νέα έκδοση που εμφανιζόταν, παρά την πρώτη πετρελαϊκή κρίση του 1973. Όταν μια δεύτερη κρίση χτύπησε το 1979, η κατανάλωση καυσίμου του Renault 5 ήταν έτοιμοι να αναλάβει την πρόκληση. Η ιστορία πίσω από την επιτυχία του μοντέλου είναι ένας μακρόπνοος σχεδιασμός ...

Η πρώτη πετρελαϊκή κρίση, κατά την οποία η τιμή του βαρελιού του αργού πετρελαίου αυξήθηκε από US $3 έως $5.12 οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να βρουν νέους τρόπους για τη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου. Στη Renault, ο George Douin υποστήριξε την ιδέα όπως έγινε αργότερα γνωστή ως "GTLisation" . Αυτή σήμαινε ενίσχυση της ικανότητας του κινητήρα, ενώ την ίδια στιγμή κάνοντας τις σχέσεις του κιβωτίου ποιο μακριές: πηγαίνοντας πιο αργά , όχι μόνον οι κινητήρες γίνονται πιο αποδοτικοί από πλευράς καυσίμου , αλλά και πιο ήσυχη , πιο καθαρή και πιο ισχυρή. Στη Γαλλία , το πρόβλημα της δημοσιονομικής βαθμολογίας ( η οποία είναι ανάλογη με το μέγεθος του κινητήρα ) λύθηκε με την εισαγωγή ενός νόμου που έπαιρνε την απόσταση μετάδοσης υπόψη κατά τον υπολογισμό του ποσού που έπρεπε να πληρώσει ο καταναλωτής. Ήταν η Renault που υπέβαλε την ιδέα αυτή .

Ως αποτέλεσμα , το Φεβρουάριο του 1976 η νέα έκδοση του Renault 5 GTL με σημαντικά βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου προστέθηκε στην γκάμα. Προσέφερε , επίσης, περισσότερες δυνατότητες - ιδιαίτερα σκληρά νέα προστατευτικά πλαϊνά που ήταν πολύ χρήσιμα για οδήγηση στην πόλη . Και σύντομα έγινε η best-seller έκδοση του Renault 5 .

Εν τω μεταξύ , οι συζητήσεις άρχισαν το 1975 σχετικά με τους περιορισμούς ενέργειας του μέλλοντος . Οι προοπτικές που προέκυψαν ήταν σχετικά δυσοίωνες . Μια άλλη πετρελαϊκή κρίση αναμενόταν το 1979 - και χρειάστηκε τόσο πολύ για να καταλήξει σε ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπισή του . Αποφασίστηκε η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου του Renault 5 GTL . Επειδή το αυτοκίνητο ήταν «ελαφριο» με μόλις 785 κιλά , ο κυβισμός του κινητήρα μειώθηκε από 1289cc σε 1108cc , η οποία είχε επίσης ως αποτέλεσμα τη μείωση της γαλλικής φορολογικής αξιολόγησης σε 4HP.

Ενώ σχεδίαζε μια μεγάλη εκστρατεία για την επανέναρξη του Renault 5 στα μέσα του 1979 , η Renault έλαβε υπόψη τους οικονομικούς κινδύνους του μέλλοντος. Συμφωνήθηκε να συνδυάσει τους κινητήρες R5 TL και GTL 1108cc σε μία μονάδα.

Στις αρχές του 1979 , η ιστορία απέδειξε πως η Renault δικαιώθηκε στις ζοφερές προβλέψεις της: η δεύτερη πετρελαϊκή κρίση , που προκλήθηκε από την ισλαμική επανάσταση στο Ιράν , ώθησε την τιμή του αργού στις ΗΠΑ $13 το βαρέλι . Ακόμη και πριν την έναρξη των νέων εκδόσεων του Renault 5 ξεκίνησαν, σε δελτία ειδήσεων και τηλεοπτικές εκπομπές άφθονες δωρεάν διαφημίσεις για την αποδοτικότητα των καυσίμων : 4.9l/100km σε 90kph , 6.8L στις 120kph , και 6.3L στον αστικό κύκλο ( 28 % λιγότερο από ό,τι η προηγούμενη έκδοση ! ) .

Το 1980 το Renault 5 , περιελάμβανε επίσης μια νέα πεντάθυρη επιλογή και έναν αναμορφωμένο εσωτερικό, όπου έγινε μια τεράστια επιτυχία. Το ίδιο έτος , έγινε Νο1 ευρωπαϊκή ηγετική δύναμη στην αγορά με διείσδυση 5,37 % , η οποία έδωσε στην Renault ένα συνολικό μερίδιο αγοράς της τάξης του 14,8 % (+1,47%) μπροστά του αντιπάλου της PSA . Στη Γαλλία, το Renault 5 άρπαξε 16% των πωλήσεων (σε σύγκριση με 10 % το προηγούμενο έτος) και η Renault είχε μερίδιο αγοράς άνω του 40% .

ΠΗΓΗ/Photo:Renault
Renault History 9006645782807584765
Αρχική σελίδα item

Renault News

Ενημερωθειτε μεσω Email

Τυχαια Αρθρα

Flickr Photos