greekrenaultnews
Φόρτωση...

Κατάργησαν τον φόρο πολυτελείας στα Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μία πρωτοφανή για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα φορολογική κατάσταση, έρχεται να διορθώσει το Υπουργείο Οικονομικών… Σύμφωνα με τη σχετική τροπολ...

Μία πρωτοφανή για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα φορολογική κατάσταση, έρχεται να διορθώσει το Υπουργείο Οικονομικών…

Σύμφωνα με τη σχετική τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή, τα ηλεκτρικά ΙΧ πλέον δε θα επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας, κάτι που ήταν μία ακόμα Ελληνική φορολογική πρωτοτυπία.
Θυμίσουμε ότι όταν επιβλήθηκε ο φόρος πολυτελείας στα ΙΧ αυτοκίνητα επί Υπουργίας Παπακωνταντίνου, δεν εξαιρέθηκαν από αυτόν τα «πράσινα», ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το διακύβευμα της τότε Κυβέρνησης περί «πράσινης ανάπτυξης».

Η Ελλάδα, όχι μόνο δεν επιβράβευε την επιλογή και αγορά αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα, το εναντίον, τιμωρούσε τον αγοραστή επιβάλλοντας του φόρο πολυτελείας, ο οποίος επιβάρυνε την τελική τιμή του αυτοκινήτου κατά, περίπου, 10.000€.

Κι αυτό, όταν στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης οι Κυβερνήσεις, όχι μόνο δεν επιβάλλουν φόρους, αλλά κάνουν και φοροελαφρύνσεις δίνοντας κίνητρα για την αγορά τέτοιων οχημάτων. Για παράδειγμα στην Γερμανία (η οποία δεν είναι και από τις πρώτες χώρες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων), είναι σε ισχύ η απαλλαγή για δέκα χρόνια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ και η αγορά τους διευκολύνεται με φορολογικά κίνητρα, όπως έκπτωσης στον ΦΠΑ κλπ.

Παράλληλα σύντομα θα καθιερωθούν και λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας στους δρόμους αλλά και ειδικοί χώροι στάθμευσης με δυνατότητα φόρτισης. Στόχος της Γερμανικής Κυβέρνησης είναι να κυκλοφορούν στη χώρα έως το 2020, ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 6 εκατομμύρια έως το 2030.

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Παράλληλα, το ΥΠΟΙΚ κατάργησε το φόρο πολυτελείας και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ αυτοκίνητα, τα οποία έχουν ταξινομηθεί-πουληθεί από το 2009 και πριν. Δηλαδή πριν εφαρμοστεί ο φόρος πολυτελείας και στη χώρα μας. Παράλληλα αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται η φορολογητέα αξία αυτών των αυτοκινήτων ώστε να επιβάλλεται το τέλος ταξινόμησης.

Όπως και να έχει είναι επιβεβλημένη πλέον η πλήρης κατάργηση του φόρου πολυτελείας και για την Ελλάδα, αφού έτσι και αλλιώς η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να πάρει αυτή την απόφαση για τα εισαγόμενα λόγω κοινοτικού δικαίου. Αυτό γιατί πολλοί Ελληνες, που μπορούν να αγοράσουν τέτοια αυτοκίνητα (αξίας άνω των 40.000€) τα παίρνουν από αγορές εκτός Ελλάδας, που δεν έχουν φόρο πολυτελείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κράτος να μην εισπράττει ούτε ένα ευρώ από την αγορά τέτοιων αυτοκινήτων.

Να θυμίσουμε ότι κατά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου στην Ελλάδα επιβάλλεται ΦΠΑ, τέλος ταξινόμησης και -στα ακριβότερα αυτοκίνητα- φόρος πολυτελείας.

Πηγη:newsauto.gr


zero emission 1558526791429408247

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item