greekrenaultnews
Φόρτωση...

Chrono 115, επεισόδιο 6: εργοστάσια και περιβάλλον, μια αδύνατη ένωση;

Στη δεκαετία του 1990, η αυτοκινητοβιομηχανία, συμβόλιζε την ελευθερία , την κοινωνική θέση την απόλαυση, την σύνδεση με τα περιβαλλοντικά ...

Στη δεκαετία του 1990, η αυτοκινητοβιομηχανία, συμβόλιζε την ελευθερία , την κοινωνική θέση την απόλαυση, την σύνδεση με τα περιβαλλοντικά ζητήματα . Πολύ γρήγορα , η Renault κατανόησε ότι το μέλλον της εξαρτάται από την ικανότητά της να ενσωματώσει την προστασία του περιβάλλοντος στη στρατηγική της. Από το 1995, ο Όμιλος αποφάσισε την εφαρμογή μιας περιβαλλοντικής πολιτικής, της οποίας πρώτος άξονας ήταν τα εργοστάσια.

Η προσέγγιση της Renault ήταν ολιστική : πόσο αξιόπιστα θα μπορούσαν να ειναι τα "πράσινα" αυτοκίνητα, αν κατασκευαζονταν σε εργοστάσια που δεν είχαν υπόψη τους περιβαλλοντικούς παράγοντες; Η πολιτική που αναπτύχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 περιελάμβανε, τρεις τομείς εστίασης : εργοστάσια , οχήματα ( κατά τη διάρκεια της χρήσης και του τέλους του κύκλου ζωής της διαχείρισης ) και τις αλλαγές στα μέσα μεταφοράς .

Ο Όμιλος επέλεξε να αντιμετωπίσει πρώτα τα εργοστάσια . Για πολλά χρόνια , τα βιομηχανικά απόβλητα και η διαχείριση των αποβλήτων δεν μετρούνταν , έτσι δεν μπορούσαν να ελεγχθούν . Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνουν ήταν να αναλύσουν τις υπάρχουσες καταστάσεις . Υλικά, χαρτογράφηση ροών κατέστησε δυνατό να προσδιοριστεί η πηγή των ρύπων και η παρακολούθηση τους. Η χρήση πληροφοριών που λαμβάνονταν από παλιούς υπαλλήλους και με τη βοήθεια των σχεδίων και χαρτών, ήταν δυνατό να εντοπίσει και να προσδιορίσει τις πηγές ρύπανσης . Η εξυγίανση του εργοστασιου Billancourt ήταν ένα στοίχημα, καθώς η παρουσία παραγωγής της Renault χρονολογουνταν ένα αιώνα πριν. Κάποια από τα βαρέα μέταλλα που σκάφτηκαν χρονολογουνταν από τον 19ο αιώνα.

Ξεκινώντας το 1995 , η Renault άρχισε να εφαρμόζει μια νέα παγκόσμια πολιτική περιβαλλοντικής διαχείρισης , που υλοποιούνταν από ένα δίκτυο με υψηλά κίνητρα και παθιασμένους ανθρώπους. Η ανάγκη για νέες δεξιότητες στην κατασκευή , παρέχονταν από βιολόγους και γεωλόγους. Χρησιμοποιώντας την κοινή λογική , μια ρεαλιστική προσέγγιση και τη δημιουργική σκέψη , αυτές οι ομάδες μείωσαν σταδιακά την καθημερινή κατανάλωση και τα απόβλητα . Σε κάθε μονάδα παραγωγής , μικρή ή μεγάλη , στη Γαλλία ή στο εξωτερικό , οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις γρήγορα μειώθηκαν.

Η μείωση των επιπτώσεων των εργοστασίων προς το περιβάλλον σήμαινε τη μετατροπή αυτών των εργοστασίων σιγά-σιγά, αλλάζοντας «ήθη και έθιμα» και την επινόηση βιώσιμων λύσεων. Κάθε εργοστάσιο λειτούργησε ως εργαστήριο για τη δοκιμή νέων τεχνολογιών και τεχνικών περιβαλλοντικής διαχείρισης: ομβρίων στο εργοστασιο Μομπέζ, νέες βιομηχανικές διαδικασίες και την επεξεργασία των αέριων εκπομπών από το χυτήριο στο εργοστασιο Le Mans , πρωτοβουλίες στο εργοστασιο Flins ώστε να αντικατοπτρίζει την ευαισθησία του τόπου, λόγω της εγγύτητας του προς το Παρίσι, η προσεγγιση των λαδιών κοπής στο εργοστασιο Cléon , η εναλλακτική παραγωγή ενέργειας στο εργοστασιο Palencia , την βιοποικιλότητα στην Curitiba, την ανακύκλωση των ομβρίων υδάτων και χώρους πρασίνου στο Technocentre στο Guyancourt , της ρύπανσης του εδάφους στο Pitesti , τα νερά με βάση τη χρήση χρωμάτων στο Ντουέ, και ούτω καθεξής. Τα αποτελέσματα αυτών των πιλοτικών δοκιμών μοιράστηκαν και εφαρμόζονται και σε άλλα εργοστάσια.

Το 1998, το εργοστασιο Sandouville έγινε το πρώτο εργοστασιο που έλαβε την πιστοποίηση ISO 14001 , ένα διεθνές πρότυπο για τη διαχείριση του περιβάλλοντος . Στα τρία χρόνια που ακολούθησαν , κάθε μία από τις εγκαταστάσεις της Renault πέτυχε αυτήν την πιστοποίηση . Τα εργοστάσια που κατασκευαστηκαν στο εξωτερικό από τότε και μετά φέρουν τις ίδιες ή και καλύτερες μεθόδους.

Το εργοστάσιο στην Ταγγέρη αποδεικνύει συγκεκριμένα την τεχνογνωσία της Renault που απέκτησε όλα αυτά τα χρόνια με τα παγκόσμια περιβαλλοντικά δίκτυα: σύγκριση με το αντίστοιχο χώρο, οι εκπομπές CO2 του εργοστασίου μειώθηκαν κατά 98 % με τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας , ενώ η κατανάλωση νερού για βιομηχανική χρήση μειώθηκε κατά 70%. Η επίδοση αυτή αναγνωρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου του Κιότο και την Αειφόρο Ανάπτυξη Μηχανισμών (SDM) του προγράμματος.

Η πρόοδος που υποστηρίζεται από τους αριθμούς :
Από το 1998 , το έτος που άρχισε να συλλέγει τα περιβαλλοντικά δεδομένα , το 2012 , ο Όμιλος μείωσε σημαντικά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εγκαταστάσεων παραγωγής του :
- Κατανάλωση νερού ανά όχημα: -65%
- Η κατανάλωση ενέργειας ανά όχημα: -31%
- Απελευθέρωση τοξικών μέταλλων στο νερό ανά όχημα: μείωση κατά 60%
- Η παραγωγή επικίνδυνων αποβλήτων ανά όχημα: -70%
- Οι ατμοσφαιρικές εκπομπές των πτητικών οργανικών ενώσεων ανά όχημα: -41%



Photo:Renault

renault 6639463879584162305
Αρχική σελίδα item