greekrenaultnews
Φόρτωση...

Chrono 115, επεισόδιο 7: Το πολυτελές στυλ των αυτοκινήτων Renault του μεσοπολέμου

Από τον Γάλλο πρωθυπουργό μέχρι τον Σουλτάνο του Μαρόκου, για να μην αναφέρουμε πολλούς διάσημους συγγραφείς... Στις δεκαετίες του 1920 και...

Από τον Γάλλο πρωθυπουργό μέχρι τον Σουλτάνο του Μαρόκου, για να μην αναφέρουμε πολλούς διάσημους συγγραφείς... Στις δεκαετίες του 1920 και του 1930, η Renault κινούσε πολλές εξέχουσες προσωπικότητες σε αυτοκίνητα που δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τα πιο σημαντικά εμπορικά σήματα της περιόδου. Έτσι, ποια ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του στυλ της Renault εκείνη την εποχή;

Αναδρομή στην αρχή του 20ου αιώνα ... Μέχρι τη δεκαετία του 1920 ήταν δύσκολο να μιλήσουμε για το styling των αυτοκινήτων. Το αμάξωμα τους ήταν ακόμα εμπνευσμένο κυρίως από ιππήλατα οχήματα, και οι κατασκευαστές του πλαισίου το κατασκεύαζαν βάση του εγχειριδίου διαδικασιών αυτού. Το αμάξωμα προστέθηκε στη συνέχεια από ειδικούς σε δικά τους εργαστήρια, για ειδικά και ποια ακριβά μοντέλα της εποχής. Ήταν το εμπρόσθιο άκρο των αυτοκινήτων - που σχεδιάζονταν από τους κατασκευαστές, σύμφωνα κυρίως με το σύστημα ψύξης - που εξέφραζε την προσωπικότητά τους. Το 1902, όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν το ψυγείο στο μπροστινό μέρος, η Renault τοποθέτησε το δικό της πίσω από τον κινητήρα: η δυναμική από το επικλινές σχήμα που δόθηκε στο καπό επέτρεψε το σήμα να φαίνεται καθαρά.

Το σχήμα του καπό δεν άλλαξε πολύ μέχρι το 1922. Ήταν στα φτερά και τους προβολείς που σημειώνονταν αλλαγές στο σχεδιασμό από το ένα έτος στο επόμενο. Οι κατασκευαστές σταδιακά ανέλαβαν την παραγωγή των δικών τους αμαξωμάτων, τόσο για τα πολυτελή όσο και για άλλα τα υπόλοιπα μοντέλα. Το 1923 στο σχήμα του καπό του κινητήρα της Renault δόθηκε μια πτυχή, η οποία ενίσχυε περαιτέρω την εντύπωση δυναμισμού, με μια οβάλ μάσκα που χαρακτηρίζοταν από δίπλες οριζόντιες μπάρες. Από το 1925 η Renault εξέδωσε το σχήμα διαμαντιού που έγινε επίσης το λογότυπο της μάρκας. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο ισχυρό 40CV. Το ξύλινο αμάξωμα είχε από εκείνη τη στιγμή γίνει το κλασικό στυλ και είχε πολύ απλές γραμμές, αλλά ο Louis Renault είχε δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα.




Το 1928 , ένα χρόνο πριν ξεκινήσει η Μεγάλη Ύφεση, η Renault παρουσίασε το Renahuit - αργότερα ονομάστηκε Reinastella - στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Το οκτα-κύλινδρο μοντέλο ενσωμάτωνε την πολυτέλεια της εποχής, συνδυάζοντας την ταχύτητα και την κομψότητα, καθώς και την άνεση και την ασφάλεια για μεγάλες διαδρομές. Με 5,2 μέτρα μήκος και 2 μέτρα πλάτος και βάρους 2,5 τόνους, το Renahuit παρουσιάστηκε ως «Pullman των δρόμων». Το μακρύ καπό σήμαινε ότι το ψυγείο έπρεπε να μεταφερθεί στο μπροστινό μέρος του οχήματος, καθώς και όλα τα άλλα μοντέλα της μάρκας, αργότερα υιοθέτησαν την ίδια συνταγή για την συνοχή της εμφάνιση. Το νηφάλιο στυλ και η λοξή γωνία της μάσκας έκανε το αυτοκίνητο να δείχνει ακόμα πιο δυναμικό και κομψό. Το διαμάντι(σήμα), που πλέον δεν εξυπηρετούσε κανένα πρακτικό σκοπό, εξαφανίστηκε προσωρινά, και επανεμφανίστηκε το 1931 με τη μορφή ενός τυποποιημένου σήματος. Για την γκάμα της εποχής Stella, ήταν επιστέγασμα της οποίας υπήρξε ένα πεφταστέρι.



Στη δεκαετία του 1930 μια μόδα που ήρθε από την Αμερική έκανε τους Γάλλους παραγωγούς να ενδιαφερθούν για την αεροδυναμική. Στη Renault προϋπέθετε μείωση τόσο του πλαισίου και της οροφής, καθιστώντας το παρμπρίζ πιο απότομο κεκλιμένο και ενσωματώνοντας το πορτ-μπαγκαζ στο σώμα του οχήματος. Αυτό έγινε χρησιμοποιώντας ένα προσαρμόσιμο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το πίσω κάθισμα, το οποίο τέθηκε σε ισχύ από το 1927 για κιβωτιόσχημοι μοντέλα με την θέση οδήγησης να ειναι από μέσα. Το 1935 η Renault κάλεσε τον Marcel Riffard, μηχανικός αεροναυπηγικής της Caudron... Σχεδίασε το Viva Grand Sport, το οποίο ήταν άλλο ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός στον τομέα της έρευνας για την μείωση της αντίστασης του αέρα. Ενσωμάτωνε το "hyperaerodynamics" με ρέουσες γραμμές, ανατομικά φτερά και την εξαφάνιση βαθμίδων αυτοκινήτου.



Ήταν ένας φόρος τιμής στην προσωπικότητα και την επιτυχία του στυλ, με τα μοντέλα της Renault να είχαν συνεχώς μια τιμητική θέση σε σημαντικά γεγονότα, όπου μεταφέρονταν αρχηγοί κρατών και υπουργοί, και σε παρελάσεις αυτοκινήτων, όπου ανταγωνίζονταν με τις πιο κομψές γυναίκες του κόσμου, ηθοποιούς και μοντέλα ομορφιάς για τα βραβεία "ομορφιάς".


Photos:Renault

Slide 743817452313985946

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item

Renault News

Ενημερωθειτε μεσω Email

Τυχαια Αρθρα

Flickr Photos