greekrenaultnews
Φόρτωση...

Chrono 115, επεισόδιο 8: από το αυτοκίνητο του λαού στο "voiture à vivre"

Καθώς ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος είχε τελειώσει, η Γαλλία ήταν διχασμένη ανάμεσα στην επιθυμία για καταναλωτικά προϊόντα και μια αδύναμη...

Καθώς ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος είχε τελειώσει, η Γαλλία ήταν διχασμένη ανάμεσα στην επιθυμία για καταναλωτικά προϊόντα και μια αδύναμη οικονομία. Η ζήτηση για τα αυτοκίνητα ήταν πολλά υποσχόμενη, αλλά δεν ήταν οικονομικά αποδοτικό και ο μηχανικός εξοπλισμός -εργαλεία των κατασκευαστών δεν είχαν ακόμη αντικατασταθεί.

Ήταν σε αυτό το πλαίσιο όπου ο Pierre Lefaucheux ανάπτυσσε στα εργαστήρια του Billancourt το μεταγενεστερο 4CV μυστικά από το 1940.


Σχεδιασμένο με πρώτες ύλες και με χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, ήταν ένα ελαφρύ (550kg ) και καλά εξοπλισμένο μικρό αυτοκινητο, με κινητήρα 750cc. Ήταν επίσης ιδιαίτερα άνετο, με καλή ανάρτηση, και θα μπορούσε εύκολα να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα , χάρη στις τέσσερις πόρτες του.

Το στυλ, αν και λιγότερο μινιμαλιστικο του πρώτου πρωτοτύπου, εξακολουθουσε να είναι απλό και εκσυγχρονισμενο. Τα φτερά αναμειγνύονταν με το αμάξωμα, μία τάση που βλέπαμε συνήθως πέρα από τον Ατλαντικό. "Έχει ευχάριστες γραμμές [ ... ] κάτι που κάνει το γαλλικό σχεδιασμό διαφορετικό: καθαρότητα", ανέφερε το Γαλλικό περιοδικό L' Automobile. Το 4CV, κατασκευαστηκε την περίοδο 1947-1961, απολάμβανε πρωτοφανή δημοτικότητα - πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες παρήχθησαν. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα της ικανότητας της Renault για να καταλήξει σε νέες λύσεις που βασίζονταν σε υπάρχουσες τεχνικές.


Το Dauphine, ξεκίνησε το 1955, χρησιμοποίησε την ίδια βασική αρχιτεκτονική με το 4CV. Το Styling του ήταν εμπνευσμένο από το Frégate, το οποίο ήταν διαθέσιμο από το 1952: το κατώτερο τμήμα υιοθέτησε τις αμερικανικές γραμμές pontoon στην οποία μόνο η πλευρά εισαγωγής αέρα σπάει στη συνέχεια στα πλευρά. Με βελτιωμένη απόδοση και ακόμη καλύτερη εμφάνιση , το πιο ευρύχωρο Dauphine έκανε μια σημαντική πορεία πωλήσεων στο εξωτερικό και έφτασε τον ανήκουστο ρυθμό παραγωγής των 2.000 μονάδων την ημέρα .


Το 1961 το Renault 4 πήρε τη σκυτάλη από τον 4CV. Για να κάνει το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν περισσότερο ευέλικτο, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο μέγεθος με το 4CV, οι εσωτερικές διαστάσεις αυξήθηκαν κάνοντας συνετή χρήση του ύψους. Μια πέμπτη πόρτα δημιουργηθηκε πίσω ώστε να ειναι ευκολότερο στο να φορτώσει πράγματα, καθώς επίσης θα μπορούσε να επεκταθεί περαιτέρω με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Για να γίνει αυτό δυνατό, η κίνηση στους εμπρός τροχούς - η οποία είχε αποφευχθεί κατά τη διάρκεια του πολέμου και είχε εισαχθεί με το Estafette, κρατήθηκε. Η άνεση εξασφαλιζόταν με ευέλικτες ανάρτησης στρέψης και καθίσματα που ήταν ελαφριά και μαλακά και δεν καταλάμβαναν πολύ χώρο . Έτσι ήταν ασυναγώνιστη η άνεση σε αυτό το επίπεδο της γκάμας. Πότε δεν έγινε άμεση αντικατασταση του μοντέλου.

Το Renault 4 συμπύκνωσε όλη την τεχνογνωσία της Renault: πολλοί άνθρωποι θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το αυτοκίνητο και απευθυνόταν σε ένα πολύ ευρύ φάσμα πελατών.


Το Renault 5, ξεκίνησε το 1972, ως μια προσθήκη στην γκάμα της Renault των μικρότερων αυτοκινήτων. Ωστόσο, στόχος της ήταν να τοποθετηθεί διαφορετικά από το Renault 4 και Renault 6. Με εξαιρετικά νηφάλιο στυλ, χωρίς φινίρισμα χρωμίου και μόνο τρεις πόρτες, αλλά με μερικές χαρακτηριστικές πινελιές, όπως οι προβολείς, αμέσως ξεχώρισε από τους προκατόχους του. Προσέλκυσε νέα είδη πελατών: γυναίκες , νέους και οικογένειες με περισσότερα από ένα αυτοκίνητα. Η ευελιξία του και το ευρύχωρο εσωτερικό για ένα τόσο μικρό συνολικό μέγεθος άνοιξε μια πολύ ευρεία αγορά. Αυτό το κατόρθωμα επιτεύχθηκε με μερικές έξυπνες αρχιτεκτονικές ιδέες και τη χρήση σύνθετων υλικών στο εσωτερικό της οροφής. Το Renault 5 ξεκίνησε ένα νέο είδος οχήματος: το ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης που ήταν τόσο ευχάριστο και χρήσιμο για την καθημερινή οδήγηση. Αυτή η ικανότητα συνόδευσε τους αυτοκινητιστές σε κάθε στάδιο της προσωπικής και επιχειρηματικής ζωής τους προαναγγελοντας το σύνθημα " voitures à vivre » που θα έρθει περίπου δέκα χρόνια αργότερα .


Το Twingo, αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1992, ήταν το αποτέλεσμα μιας μακράς και δύσκολης αναζήτηση για νέα entry-level αυτοκίνητα. Για 20 χρόνια η μάρκα δεν ήταν σε θέση να βρει μια ικανοποιητική οικονομική ισορροπία στην κατηγορία. Η απάντηση έγκειται στην απλότητα: styling κουτιού με δύο πόρτες και ένα μονό κινητήρα (χωρίς ντίζελ έκδοση ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων). Φιλικό " πρόσωπο", θρασύς εμφάνιση και πέντε φωτεινά χρώματα, σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, έκανε μια σύνδεση μεταξύ της αυθάδης, χαρωπής προσωπικότητας του Renault 5 και το styling MPV που θεσπίστηκε από την Renault με το Espace. Το Twingo είχε ενθουσιώδη υποδοχή, και μέχρι να έρθει το Twingo II , το 2007 , είχε ήδη πουλήσει περίπου 2,5 εκατομμύρια μονάδες.

[Photos:Renault]


Slide 3683485389843706181

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item