greekrenaultnews
Φόρτωση...

Καινοτομίες Renault 2013: Μπείτε στην καρδιά της τεχνολογίας Renault - Μέρος 1ο

Η Renault είναι ο Νο1 κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρωπη στις χαμηλές εκπομπών CO2 των επιβατικών οχημάτων που πωλεί (πρώτο εξάμηνο το...

Η Renault είναι ο Νο1 κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρωπη στις χαμηλές εκπομπών CO2 των επιβατικών οχημάτων που πωλεί (πρώτο εξάμηνο του 2013). Το επίτευγμα αυτό κατέστη δυνατό χάρη όχι μόνο στην ανανέωση της γκάμας μοντέλων του ομίλου , αλλά και στην επιτυχία των κινητήρων Energy και την απότομη αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό ταιριάζει απόλυτα με την στρατηγική της Renault στο θέμα των κινητήρων, με την Renault να επιδιώκει να αναδειχθεί ως ο Ευρωπαίος ηγέτης στο χώρο των χαμηλών εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου.

Η στρατηγική του ομίλου Renault βασίζεται σε δύο άξονες: Η δέσμευση στα ηλεκτρικά οχήματα, η μόνη λύση που επιτρέπει μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την οδική χρήση. Η Renault κάνει συνεχείς βελτιώσεις στην τεχνολογία αυτή και συμβάλλει ενεργά στην ανάπτυξη της αναγκαίας υποδομής. Δεύτερον συνεχίζονται οι βελτιώσεις στην γκάμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης ( downsizing , μειωμένη τριβή , απόδοση καύσης , κ.λπ., καθώς και η αύξηση του αριθμού των οχημάτων που φέρουν κινητήρες Energy) και μεταδόσεις (σταδιακή εισαγωγή του EDC / κιβώτιο διπλού συμπλέκτη).

Η επιδίωξη αυτού του στόχου είναι σημείο αναφοράς στον κλάδο για τη διαδεδομένη χρήση της τεχνικής του downsizing των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Εν τω μεταξύ, μετά το 1970 που η Γαλλική εταιρεια ξεχώριζε ως πρωτοπόρος της τεχνολογίας Turbo μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Renault επεκτείνει σταδιακά και την υπερτροφοδότηση σε όλη την γκάμα της.

Οι Καινοτομίες Renault παρουσιάζουν τρεις καινοτομίες συνδεόμενες με τους κινητήρες της Renault: 1-Twin-Turbo, για να βελτιώσουν τις επιδόσεις περαιτέρω, ενώ ταυτόχρονα να επέλθει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. 2- Κλίση των κινητήρων (σε μοίρες) ώστε να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο. 3-Έμβολα από χάλυβα για μειωμένη εσωτερική τριβή με εμπνευσμένη γεωμετρία από την Formula 1.

Η Renault εξετάζει επίσης τρόπους για την μείωση του βάρους των οχημάτων με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης. Η χρήση ελαφρών στοιχείων και λειτουργιών σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, και τα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρήση μιας πίσω πόρτας από γυαλί συνδεδεμένης με ένα ελαφρύ μεταλλικό πλαίσιο.

 
1.Κλίση 49 μοιρών για τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 90hp ανοίγει το δρόμο για νέες αρχιτεκτονικές οχημάτων.



Αυτή η καινοτομία συνίσταται στην τροποποίηση της γωνίας του κινητήρα Energy TCe 90 για να επιτρέψει την χρήση περισσότερου χώρου, λόγω της αρχιτεκτονικής του εκάστοτε οχήματος. Η γωνία που προκύπτει οδήγησε στην αναθεώρηση περίπου του ήμισυ των στοιχείων του. Ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με μια ηλεκτρική πύλη αποβλήτων που είναι με ακρίβεια ελεγχόμενη για την ελαχιστοποίηση των εκπομπών CO2 και την ενίσχυση της οδηγικής απόλαυσης. Επίσης, έρχεται με τις πρόσφατες καινοτομίες που αποσκοπούν στην μείωση της τριβής (μεταβλητού εκτοπίσματος αντλίας λαδιού και ειδικές επεξεργασίες επιφανειών, κυρίως των εμβόλων και cam followers). Αυτή η καινοτομία μειώνει το χώρο που καλύπτεται από το σύστημα μετάδοσης κίνησης και ανοίγει ευκαιρίες για νέες αρχιτεκτονικές στα οχήματα.

2.Twin-Turbo για βελτιστοποίηση της διαχείρισης της ροπής σε όλα τα φορτία του κινητήρα.


Η διπλή υπερσυμπίεση ανοίγει νέες ευκαιρίες για τη μείωση του μεγέθους των κινητήρων εσωτερικής καύσης, προκειμένου να ενισχυθεί η οδηγική απόλαυση, ενώ ταυτόχρονα βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Χρησιμοποιείται από υψηλής απόδοσης κινητήρες diesel, η τεχνολογία αυτή διαθέτει δύο υπερσυμπιεστές σε σειρά που επιτρέπουν απόκρισης επιτάχυνσης για να βελτιστοποιηθουν όλες οι ταχύτητες του κινητήρα: Το πρώτο turbo είναι το πολύ χαμηλού τύπου και επιτρέπει την παροχή υψηλών επίπεδων ροπής (220Nm/litre) στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Το όφελος είναι να ανταποκρίνεται περισσότερο σε επιταχύνσεις από στάση και επιταχύνσεις εν κίνηση. Το δεύτερο, και μεγαλύτερο turbo λειτουργεί σε συνδυασμό με το πρώτο ώστε να παρέχει υψηλή ισχύ (100hp/litre) σε υψηλά φορτία του κινητήρα, από τις μεσαίες στροφές. Η χρήση διπλου υπερσυμπιεστή στους κινητήρες ντίζελ συμφιλιώνει την αναζήτηση ροπής στις χαμηλές στροφές και την υψηλή δύναμη. Οι λειτουργίες του κινητήρα με ταχύτητα εξασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση παρέχοντας χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2, σύμφωνα με την ευχαρίστηση που προέρχεται από τον οδηγό.

3. Pistons Steel εμπνευσμένο από την γεωμετρία αυτών της F1 για μειωμένη τριβή.


Δεδομένου ότι ο χάλυβας διαστέλλεται λιγότερο από το αλουμίνιο όταν ειναι ζεστό, τα έμβολα από χάλυβα διαστέλλονται λιγότερο, με αποτέλεσμα μικρότερα διάκενα μεταξύ τοιχωμάτων των εμβόλων και του κυλίνδρου σε υψηλές θερμοκρασίες. Κατά συνέπεια, υπάρχει λιγότερη τριβή η οποία με τη σειρά της ενισχύει την απόδοση της καύσης για τις εκτιμώμενες εκπομπές CO2, εξοικονόμηση της τάξης του 3%(κύκλος NEDC).

Αν και βαρύτερος, ο χάλυβας είναι επίσης πιο άκαμπτος, πράγμα που σημαίνει ότι τα έμβολα μπορεί να κατασκευαστουν κατά μήκος τους, επιτρέποντας να συντομευτεί, ώστε να διατηρήσει την ίδια συνολική μάζα σαν ένα συγκρότημα αλουμινίου. Η αρχή αυτή είναι παρόμοια με εκείνη της Formula 1. Πράγματι, η έρευνα της Renault και το έργο ανάπτυξης για τη βελτίωση των κινητήρων παραγωγής αξιοποιεί την τεχνογνωσία της εταιρείας κατασκευής κινητήρων στην F1 που έχει κατάκτηση 12 παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστων.
 
4. Μείωση του βάρους στην μεγάλη πίσω πόρτα γυαλιού συνδεδεμένη με ένα ελαφρύ μεταλλικό σκελετό.


Η εξάλειψη περίσσιων κιλών συμβάλει σημαντικά στην ενεργειακή απόδοση του οχήματος. Το βάρος του οχήματος έχει τη μεγαλύτερη επίδραση επί των CO2 , και η αναλογία μεταξύ των εκπομπών CO2 ενός οχήματος και της μάζα του, μπορεί να ειναι 1-προς-10000. Με άλλα λόγια ,στην εξοικονόμηση βάρους πχ 10kg, εξοικονόμουμε 1g/km των εκπομπών CO2 κατά την οδική χρήση.

Η Renault , κατά συνέπεια, εργάζεται πάνω σε νέα σχέδια και διαδικασίες παραγωγής που αποσκοπούν στην επίτευξη πολύτιμης μείωσης του βάρους των οχημάτων.




Tce 1283045395006005728

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item