greekrenaultnews
Φόρτωση...

TEST - Go Car: Dacia Sandero 1.5 dCi

Σχεδόν μια 5ετία στο κουρμπέτι το Sandero και μετά το πρόσφατο ρετούς που δέχτηκε ο στόχος παραμένει συγκεκριμένος. Φιλοδοξεί να προσεγγίσει...

Σχεδόν μια 5ετία στο κουρμπέτι το Sandero και μετά το πρόσφατο ρετούς που δέχτηκε ο στόχος παραμένει συγκεκριμένος. Φιλοδοξεί να προσεγγίσει κόσμο που δεν προσφέρει αβασάνιστα τα ευρώ τους για αγορά αυτοκινήτου, κυρίως προσανατολίζονται μέχρι τα supermini και οι ανάγκες τους δεν συμβιβάζονται από τα τερτίπια των τμημάτων μάρκετινγκ και σχεδιασμού. Αναζητούν σε απλά Ελληνικά φτηνό και καινούργιο, ευρύχωρο και με ποιοτικά στάνταρ που δεν θα κλάψουν την επομένη της αγοράς και αντιθέτως θα έχουν να πουν ένα καλό λόγο για την επιλογή τους στην πρώτη ευκαιρία που θα τους δοθεί. Κάπου εδώ εμφανίζεται το Sandero και ισχυρίζεται ότι είναι αυτό που πραγματικά ψάχνει ο πελάτης.



Φρεσκαρισμένο μέσα έξω
Το 2008 πρωτοείδαμε Sandero ως μια πιο ευρωπαϊκή, hatchback εκδοχή του Logan που έως τότε είχε το μονοπώλιο σε πωλήσεις για την Dacia. Βασισμένο πάνω στο Clio δεύτερης γενιάς και με εφόδια τα δοκιμασμένα και ικανά μηχανικά μέρη από το οπλοστάσιο της Renault το Sandero έχτισε πάνω στην εικόνα του τίμιου και φιλότιμου προσφέροντας πολύ αυτοκίνητο για λίγα ευρώ. Σήμερα η 2η γενιά ακολουθεί το ίδιο σκεπτικό, όμως προσφέρει κάτι επιπλέον για να ανέβει «κατηγορία». Η βασική συνταγή διατηρήθηκε όπως και η σχεδιαστική κεντρική ιδέα. Τώρα όμως οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες έδωσαν μια σύγχρονη νότα εμφανώς πιο εύπεπτη στο μάτι. Η μάσκα έγινε πιο κομψή, τα φωτιστικά σώματα απέκτησαν δυναμισμό, οι θόλοι κέρδισαν ανεπαίσθητα σε όγκο και οι διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες δένουν αρμονικά στο σύνολο των αλλαγών. Ομοίως και πίσω τα νέα φώτα έδωσαν ένα λόγο για να κερδίσει την ταμπέλα του μοντέρνου, ενώ διαστάσεις και μεταξόνιο ουσιαστικά παραμένουν αλώβητα και μόνο το συνολικό μήκος κέρδισε 30 mm, από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Το μαγικό ραβδί όμως έπεσε στο εσωτερικό που τώρα διατήρησε τα καλά του και βελτίωσε σημαντικά τα σημεία που έχανε. Ο σχεδιασμός και τα υλικά γνώρισαν την μεταμόρφωση και η ανέμπνευστη εικόνα με τους φτηνούς διακόπτες ανήκει στο παρελθόν. Μπορεί να εξακολουθεί να μην συναγωνίζεται τα πρωτοκλασάτα της κατηγορίας, όμως τώρα με ευκολία θα αναγνωρίσεις ότι γυροφέρνει στον μέσο όρο, ενώ χωροταξικά ανέκαθεν τα πήγαινε καλά. Η εικόνα που έχεις μπροστά στα μάτια σου είναι αναμφίβολα σύγχρονη τόσο στο σύνολο του σαλονιού όσο και στις γραμμές που σχηματίζει το νέο ταμπλό, ενώ ο πίνακας οργάνων δεν ανήκει στους φτωχούς συγγενείς. Συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, διαθετει χρωμιωμένο περίγγραμα και οι πληροφορίες είναι όσο σύγχρονες θα ζητούσες από ένα επίκαιρο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Στον εξοπλισμό της έκδοσης δοκιμής (Style), εκτός του ESP και των 6αερόσακων συναντάς υπολογιστή ταξιδίου, κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς/θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, ρυθμιζόμενο τιμόνι και κάθισμα σε ύψος, ένδειξη προτεινόμενης ταχύτητας, διακόπτης ECO, ηχοσύστημα Plug & Radio με Cd Player αναπαραγωγής αρχείων MP3 με θύρα USB και Bluetooth, προβολείς ομίχλης και εφεδρικό τροχό κανονικής διάστασης. Το προαιρετικό πακέτο περιλαμβάνει σε απόλυτα λογικές τιμές cruise control, LED ημέρας και πολλά άλλα, όμως αυτό που ξεχωρίζει και δίνει τεχνολογική αύρα στο σαλόνι του Sandero είναι το σύστημα πολυμέσων Media Nav με οθόνη 7’’ που γνωρίσαμε στο Renault Clio. Στο πρακτικό κομμάτι της ευρυχωρίας το Sandero διεκδικεί βαθμό κόντα στο άριστα, με τους χώρους να είναι γενναιόδωροι για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες θα βρούν την καμπίνα φωτεινή και ευχάριστη και δεν θα νιώσουν ποτέ ότι περιορίζονται ακόμα και αν το ύψος τους υπερβαίνει το τυπικό 1.80 m. Τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών διευκολύνουν την είσοδο έξοδο, ενώ ο χώρος αποσκευών των 320 lt υπερκαλύπτει τις ανάγκες τετραμελούς οικογένειας. Εργονομικά δεν θα απασχολούσε αρνητικά αν δεν διατηρούσε την κόρνα στον αριστερό διακόπτη, τους διακόπτες για τα παράθυρα στην κεντρική κονσόλα και το περιστροφικό μπουτόν του ηχοσυστήματος ήταν για την ένταση του ήχου.



Ρεαλισμός, βεβαίως βεβαίως…
Φυσικά και δεν περιμένεις από το Sandero σπαρταριστό και ταχύ τιμόνι, αναλυτική μεταφορά δεδομένων στον οδηγό και βουτυρένια αίσθηση στο κιβώτιο. Ούτε θα πιάσεις τον εαυτό σου να εκθειάζει φρένα, πλαίσιο και ανάρτηση, όμως θα ήταν άδικο να το συγκρίνεις με την ακριβότερη αφρόκρεμα. Τουλάχιστον το Sandero απευθύνεται σε ρεαλιστές με πραγματικά θέλω και αυτά όχι απλά υπόσχεται αλλά εγγυάται ότι τα ικανοποιεί και με το παραπάνω. Με το διαμάντι της Renault στους μικρούς πετρελαιοκινητήρες 1.5 dCi των 75 μεν ίππων αλλά των 200 Nm ροπής, το βασίλειο του Sandero είναι η καθημερινότητα. Χωρίς να βάζει περιορισμούς για το που θα κινηθεί η πολιτισμένη απόδοση, το ροπάτο τράβηγμα και οι μακριές σχέσεις στο 5άρι κιβώτιο είναι ότι χρειάζεσαι για να απολαμβάνεις χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ σε στάση …full. Η χαμηλή κατανάλωση και η χαμηλόστροφη λειτουργία είναι στο πετσί του κάτι που τελικά δεν σε χαλάει, εκτός αν είσαι νουμεράκιας και ψάχνεις τις επιδόσεις. Εντάξει, το Sandero δεν διακρίνεται στον τομέα με σχεδόν 15 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ και η τελική ταχύτητα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής(164 km/h) δείχνει ταπεινοφροσύνη. Στην πράξη όμως δεν αντιλαμβάνεσαι έλλειμμα απόδοσης αντιθέτως θα έλεγα βλέπεις το ταχύμετρο να γεμίζει χιλιόμετρα σε άδειες στροφές για τον κινητήρα. Για παράδειγμα με σταθερά 90 km/h στο στροφόμετρο βλέπεις 1.500 rpm ενώ αν επιμείνεις σε ανοιχτό δρόμο με την πολύ μακριά 5η την στιγμή που το ταχύμετρο φλερτάρει με τα 190 km/h το στροφόμετρο μόλις που γλύφει τις 3.300 rpm. Πρακτικά η κατανάλωση στο σταδιο της δοκιμής κυμάνθηκε από τα 4,5 έως τα 8,5 λίτρα όμως στην δεύτερη περίπτωση το Sandero οδηγήθηκε όπως σχεδόν κανείς από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες θα κάνει. Αν μάλιστα πατήσεις και τον διακόπτη Eco στην βάση της κονσόλας θα γαληνέψει ο χάρτης προγραματισμού του εγκεφάλου και με ελαφρύ πόδι θα δεις εως και ένα λίτρο κάτω στις προαναφέρθηκες τιμές. Στο δρόμο η ανάρτηση αντιμετωπίζει με σωστό έλεγχο τις ανωμαλίες και είναι σταθερό ακόμα και στα πολλά χιλιόμετρα της ευθείας. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι όμως θα σε περιορίσουν σε ταξίδι μέχρι τα 140 km/h που όλα συμβαίνουν φυσιολογικά. Σε βιαστική οδήγηση με χυτές γραμμές δεν θα πει όχι και αν το παρακάνεις θα αντιμετωπίσεις τις κλίσεις αλλά και την αναίσθητη διάθεση να ακολουθήσει αστραπιαία τις εντολές σου. Ασφαλές πάνω απ’όλα και με το ESP να περιορίζει την ορμητικότητα του οδηγού το Sandero είναι πρόθυμο να ικανοποιήσει τις ανάγκες του μέσου οδηγού αδιαμαρτύρητα. Ο ανήσυχος και σπορτίφ οδηγός άλλωστε θα ψαχτεί αλλού για να ικανοποιήσει τα γούστα του.



Με μια ματιά
Βασισμένο στις υπάρχουσες αναλογίες αλλά με σημαντική οπτική ανανέωση και ένα ακόμα πιο μοντέρνο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό. Γοητευτικότατη τιμή ακόμα και με τον 75άρη 1.5 dCi της Renault που εξασφαλίζει το τρίπτυχο: «πολιτισμός, απόδοση και οικονομία».

+
Κόμπακτ διαστάσεις
Χώροι επιβατών/αποσκευών
Ασφαλής συμπεριφορά
Πρακτικότητα
Ποιοτική απόδοση κινητήρα
Μακριές σχέσεις για οικονομία
Κατανάλωση
Εξοπλισμός
Τιμή

-
Μακριές σχέσεις που δεν προάγουν τις επιδόσεις
Αίσθηση τιμονιού και κιβωτίου
Αεροδυναμικοί θόρυβοι σε υψηλές ταχύτητες
Εργονομία

Συμπέρασμα
Κάτι ανάμεσα σε supermini και μικρομεσαίο παλαιάς κοπής, από αυτά που ικανοποιούσαν επιβάτες και αποσκευές και έδιναν στον οδηγό την εικόνα του φιλικού, πρακτικού και φιλότιμου εργαλείου για την «βάναυση» καθημερινότητα. Το Sandero κουμπώνει ακριβώς στα παραπάνω δεδομένα και σίγουρα δεν είναι εδώ για να σε αφήσει με το στόμα ανοιχτό για την εμπνευσμένη σχεδίασή του, αλλά για να ικανοποιήσει τις πραγματικές σου ανάγκες. Με δοκιμασμένη τεχνολογία Renault, τον αναγνωρισμένο dCi στην βασική του υπόσταση κάτω από το καπό, εξασφαλισμένη οικονομία και ικανοποιητικές επιδόσεις, το turbodiesel Sandero σε βάζει σε σκέψεις για αγορά σε τιμή κοψοχρονιά. Ο εξοπλισμός από επαρκής στην βασική(Life), έως επίκαιρος στην Style και η τιμή καταλόγου ανάμεσα στο 13 χαμηλά και ψηλά ανάλογα με την επιλογή. Με προσφορές και όφελος απόσυρσης όμως η τιμή κατηφορίζει γοητευτικά κατά € 1000 και μαζί με το θετικό πακέτο συνολικής προσφοράς, δυναμώνουν οι λόγοι προσέλκυσης αγοραστών.

[Πηγή:gocar.gr]

Slide 1030950717005229087

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item