greekrenaultnews
Φόρτωση...

Ο Γαλλικός Θρύλος "Renault 8 Gordini" γιορτάζει τα 50 του Χρόνια!

Η απλή αναφορά σε ένα Renault 8 Gordini φέρνει στο νου μνήμες σε όσους γνώριζαν το αυτοκίνητο, τον αλάνθαστο ήχο του κινητήρα του με σήμα ...


Η απλή αναφορά σε ένα Renault 8 Gordini φέρνει στο νου μνήμες σε όσους γνώριζαν το αυτοκίνητο, τον αλάνθαστο ήχο του κινητήρα του με σήμα κατατεθέν το μπλε αμάξωμα με τις δύο λευκές ρίγες ... Δεν υπάρχει Γάλλος που να μην είχε έναν ξάδελφο, γείτονα ή φίλο που να έλεγε "Το Gordini που χρησιμοποιουσα για να αγωνιστώ . Τι αυτοκίνητο! Πραγματικά πέταγε. "

«Με ένα Gordini , θα μπορούσατε να πάτε από το Παρίσι στην Μασσαλία γρηγορότερα από το τρένο Mistral Express. Τι ωραίες μέρες. "Τόσα, πολλά ανέκδοτα , τόσες πολλές αναμνήσεις , τόσο νοσταλγία για το Renault 8 Gordini ! Ακόμα και σήμερα, το αυτοκίνητο είναι ένας μύθος και , για τους συλλέκτες , η τιμή του μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλή , δεδομένου του απλού σχεδιασμό του και της ευρεία χωρητικοτητας του. Χωρίς καμία αντιρρηση , το Renault 8 Gordini είναι εξίσου μέρος της αυτοκινητιστικης γαλλικής ιστορίας  , όπως το Renault 4 CV ή το Renault 4.

Ορισμένα παραδείγματα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε ιστορικά γεγονότα , όπως φέτος , στο διάσημο Rallye Μόντε Κάρλο Historique. Η Renault Classic εισέρχεται με όχι λιγότερα από πέντε 8 Gordini.



Amédée «Ο Μάγος» Gordini
Ο Amédée Gordini γεννήθηκε στις 23 Ιούνη του 1899, στο Bazzano , της βόρειας Ιταλίας , που δεν απέχει πολύ από την Μπολόνια . Με πάθος για μηχανική και γεμάτος όρεξη για ζωή , ο ίδιος άφησε πίσω του μια νεαρή γυναίκα και ξεκίνησε για το Παρίσι " για να δω τον μποξέρ Georges Carpentier εν δράση " , όπως ο ίδιος είπε στους φίλους του . Μόλις έφτασε στη γαλλική πρωτεύουσα με τα πενιχρά οικονομικά του, προκειμένου να επιβιώσει , εργάστηκε στο γκαράζ Cattaneo, κοντά στην περιοχή Suresnes .

Σε αυτό το απλό εργαστήριο ασχολήθηκε με κινητήρες Fiat και αργότερα με κινητήρες Simca , κάνοντας μερικές αλλαγές ώστε να ωθήσει την απόδοση τους. Το όνομά του σύντομα αντήχησε σε όλο τον χώρο του Μηχανοκινητου αθλητισμού , χάρη στις πολλές επιτυχίες (ιδιαίτερα στις 24 Ωρες του Le Mans και το Bol d'Or ).



Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο , ο Henri-Théodore Pigozzi - άλλος ένας ιταλικής καταγωγής - πρότεινε στον Gordini να συνδέσει το όνομα του με μια νέα γαλλική φίρμα που μόλις είχε ξεκινήσει: την Simca . Μεταξύ του 1946 και 1951 , οι κομψές , Simca Gordini έλαβαν μέρος σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές εκδηλώσεις απέναντι σε αντιπάλους οπως Ferrari , Maserati , Alfa Romeo και Talbot. Στη συνέχεια, ο Amédée Gordini χρησιμοποίησε όλη τη δύναμη και την πονηριά του για να κρατήσει την ομάδα σε λειτουργία μέχρι το 1956 , με συμμετοχές σε μεγάλες διεθνείς αγώνες οπως η Formula 1 , F2 , σπορ αυτοκίνητα και σε GT .

Αυτοί οι Γαλλο-ιταλοι προσέλαβαν μια πληθώρα από top-line Γάλλους οδηγούς για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα τους : Maurice Trintignant , Robert Manzon , André Simon , Jean Behra και Jacky Pollet ενώθηκαν με αστέρια εκτός Γαλλίας όπως ο Αργεντινός ιδιοφυής Juan Manuel Fangio , ο Bira ( ο πρίγκιπας του Σιάμ ) , ο Βραζιλιάνος Nano da Silva Ramos, και οι Βέλγοι André Pilette και Paul Frère . Παρά την κάποια ιδιωτική στήριξη , και τον ενθουσιασμό των οπαδών του , το εργαστήριο του Gordini στην 69 boulevard Victor , όπου τα αυτοκίνητα είχαν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί κοντά στο Porte de Versailles του Παρισιού , έκλεισε τις πόρτες του για τελευταία φορά στο τέλος του 1956 . Ήταν η ώρα για τον Amédée Gordini να ξεκινήσει το τρίτο κομμάτι της καριέρα του.



Μια γόνιμη συνεργασία
Μετά το θάνατο του Pierre Lefaucheux σε τροχαίο ατύχημα, το Φεβρουάριο του 1955, ο Pierre Dreyfus διορίστηκε ως ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Régie Renault. Το 1956, ο Fernand Picard, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Renault και ο πατέρας του 4 CV, και επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Renault, François Landon είδαν μια ευκαιρία. Πρότειναν στο νέο αφεντικό τους ότι η εταιρεία πρέπει να συνεργαστεί με τον Amédée Gordini. Την 1η Ιανουαρίου του 1957, ο Gordini άρχισε την εργασία για την αναβάθμιση των επιδόσεων του Renault Dauphine: σύντομα, δημιουργηθηκε μια νέα έκδοση Dauphine Gordini με κιβώτιο τεσσάρων-ταχυτήτων  και επιπλέον 10bhp. Το πρώτο από μια μακρά σειρά Renault Gordini γεννήθηκε.



Τα Renault 8
Ο Pierre Dreyfus αξιολογούσε τα αυτοκίνητα από κοινωνικό - οικονομικής πλευράς και όχι από τεχνολογικής πλευράς και είχε ένα παγκόσμιο όραμα της αγοράς. Ήταν πεπεισμένος ότι κατασκευαστής του μεγέθους της Renault δεν είχε κανένα μέλλον αν δεν έκανε εξαγωγή περισσότερο από το ήμισυ της παραγωγής του.

Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο ξεκίνησε το "Project 113", με ένα σύντομο σχεδιασμό που περιελάμβανε τα εξής : κινητήρας με ελαφρούς κυλίνδρους αλουμινίου , δισκόφρενα εμπρός και πίσω , μια καμπίνα που μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα τέσσερις ενήλικες και με μοντέρνο σχεδιασμό . Σε απάντηση στις τελευταίες απαιτήσεις , οι σχεδιαστές της Renault, Robert Barthaud και Gaston Juchet συνεργάστηκαν με έναν ανεξάρτητο σχεδιαστή ονόματι Philippe Charbonneaux , ο οποίος είχε μάθει την τέχνη του στην Αμερική . Έτσι το Renault 8 γεννηθηκε : εισήχθη τον Ιούνιο του 1962 , αλλά η πρώτη μεγάλη δημόσια εμφάνισή του ήρθε εκείνο τον Οκτώβριο , στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Οι Γάλλοι αμέσως αγάπησαν το μοντέλο καθώς παρήχθη σε τεράστιους αριθμούς : περίπου 1.316.134 Renault 8 και Renault 10 μέχρι το 1976 . Ήταν αρχικά εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο , κινητήρα 956cc γνωστο ως Sierra . Η επιτυχία του ήταν καταλύτης για την εισαγωγή ενός νέου , 1108cc μοντέλο , το Major ( κωδική ονομασία R 1132 ) : αυτό έλαβε ενθουσιώδη σχόλια σε δοκιμές από τον Τύπο με τον José Rosinski να το περιγράφει στο ειδικό περιοδικό Sport Auto ως "σαγηνευτικό". Στην συνέχεια ο μηχανικός της Renault, Hubert Melot ετοίμασε μια ρυθμισμένη έκδοση και πήρε την έβδομη θέση το 1963 στο Tour de Corse . Ήταν ώρα να κάνουμε το επόμενο βήμα ...



Στην πραγματικότητα , ήταν αμέσως σαφές ότι το Renault 8 είχε μεγάλο αναπτυξιακό δυναμικό και , με λίγη προσεκτική σκέψη , θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα πολύ γρήγορο αυτοκινητο. Ο Henri Fretet , ένας πρώην μηχανικός της Delage τώρα υπεύθυνος για τα σπορ ειδικά οχήματα του τμήματος της Renault , ανέπτυξε ένα πιο ισχυρό κινητήρα χρησιμοποιώντας ουσιαστικά τυποποιημένα εξαρτήματα παραγωγής . Την ίδια στιγμή , το αφεντικό του μηχανοκίνητου αθλητισμού François Landon μείωσε το ύψος του μικρού αυτοκινήτου.

Όταν οι δύο αυτές τροποποιήσεις συνδυάστηκαν σε ένα πρωτότυπο ανάπτυξης , το αυτοκίνητο πέτυχε μια τελική ταχύτητα τις τάξης των 170kph . Ο Amédée Gordini , εν τω μεταξύ, επικέντρωσε τις προσπάθειές του στον κινητήρα . Παρά το γεγονός ότι του ζητήθηκε να χρησιμοποίηση μόνο εξαρτήματα παραγωγής , για να παραμείνει εντός των ορίων ενός σφιχτού προϋπολογισμού , αποφάσισε να αναζητήσει και να επιλέξει πιο «τυπικές αγωνιστικές» λύσεις, με ημισφαιρική κεφαλή κυλίνδρου (που ονομάστηκε έτσι από το σχήμα των θαλάμων καύσης) . Αυτή η καινοτομία έκανε το Renault 8 ακόμη πιο γρήγορα από ό, τι το αυτοκίνητο των Landon - Fretet και ενάντια σε όλες τις προσδοκίες , εγκρίθηκε για την συνέχεια . Ήταν μια περίπτωση , "Δεν μας νοιάζει η τιμή , βλέπουμε την ποιότητα".



Τα Renault 8 Gordini παίρνουν το βάπτισμα του μηχανοκινητου πυρός
Με τέσσερα πίσω αμορτισέρ και υποβοήθησης πέδησης τύπου Hydrovac  - που είχαν ήδη αξιολογηθεί στο εργοστάσιο με τα Renault 8s κατά τη διάρκεια του Rallye, Λιέγη-Σόφια-Λιέγη το 1963 - είχε δώσει στο αυτοκίνητο μια ορισμένη ισορροπία, και ελήφθη η απόφαση να ξεκινήσει "ένα σπορ σεντάν για λιγότερο με από 12.000 φράγκα" (σε σύγκριση με τα 17.000 φράγκα της Alfa Romeo Guilia Ti). Για να διαφοροποιήσουν περαιτέρω το αυτοκίνητο από τα άλλα, ελήφθη η απόφαση να το πουλήσουν μόνο σε μπλε, το περίφημο κωδικό χρώματος 418, και να το στολίσουν με δύο λεύκες λωρίδες. Το Renault 8 Gordini εμφανίστηκε το 1964 και γεννήθηκε ο θρύλος.



Μια αξιοζήλευτη πορεία
Ενισχυμένο από την επιτυχία αυτή , η Renault εισήλθε με το 8 Gordini στο διάσημο Rallye Μόντε Κάρλο τον Ιανουάριο του 1965. Αυτή τη φορά , όμως , η περιπέτεια κατέληξε σε αποτυχία ... αν και αυτό γρήγορα ξεχαστηκε όταν ο Jean Vinatier πήρε μια ξεκάθαρη νίκη στο Ράλι Lyon Charbonnières και ο Pierre Orsini στο Tour de Corse . Το 1966 στο Spa -Francorchamps στις 24 Ώρες οι Vinatier / Bianchi , Piot / Andruet και Orsini / Vacca κέρδισαν το Coupe du Roi με ένα τρίο από Renault 8 Gordinis. Τα Renault 8 Gordini ήταν πλέον αποδεδειγμένα μια δύναμη - και έγινε πολύ περισσότερο όταν τον Μάρτιο του 1966 η Renault ανακοίνωσε μια νέα έκδοση.



R1135: Το Renault 8 Gordini 1300
Επισήμως γνωστό ως R1135, η ανανεωμένη έκδοση του 8 Gordini είχε ένα κινητήρα 1255cc, 88bhp και 11.9mkg ροπής με ταχύτητα 175kph. Οι λάτρεις της οδήγησης εκτίμησαν επίσης το κιβώτιο πέντε ταχυτήτων (τύπου 330-6) που επέτρεπε στο Renault 8 G 1300 να επιταχύνει από στάση στα 400 μέτρα σε μόλις 16,9 δευτερόλεπτα και να ολοκληρώσουν το πλήρες χιλιόμετρο σε άλλα 15. Το Weber 40 DCOE δίδυμο καρμπυρατέρ ήταν μια άλλη δημοφιλής προσθήκη για τους γνώστες.

Όπως και με το Renault 8 Gordini 1100 (R1134), το νέο Renault 8 Gordini 1300 (R 1135) ήταν διαθέσιμο μόνο σε γαλλικό Μπλε, όταν εισήχθη για πρώτη φορά το 1967, αν και το λευκό, κόκκινο και κίτρινο προστέθηκε δύο χρόνια αργότερα και, από το 1970, πωλούνταν επίσης σε Sage γκρι ή σκούρα απόχρωση κοντά στο British Racing Green. Όλα χαρακτηριζονταν από την περίφημη μάσκα τεσσάρων προβολέων, την διπλή δεξαμενή καυσίμου (26 λίτρα μπροστά, 38 πίσω) και το περίφημο Quillery σπορ τιμόνι.



Υπάρχουν τρία στοιχεία για την ιστορία του Renault 8 Gordini : το αυτοκίνητο παραγωγής , το αγωνιστικό πίστας και το αγωνιστικό ραλλυ . Το 1968 , ο Jean - Pierre Nicolas κέρδισε το Rallye du Maroc και , τον Ιανουάριο του 1969, ο Jean - Luc Thérier σκόραρε την πρώτη νίκη Group 1 ( για πρότυπα αυτοκίνητα σεντάν) καθ 'οδόν προς μια εξαιρετική πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη στο Rallye Monte - Carlo . Ήταν μια μεγάλη στιγμή για το Renault 8 Gordini , η οποία ήταν μέχρι τώρα ένα φυλαχτό για τη γαλλική βιομηχανία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Την ίδια χρονιά , ο Βέλγος Jean - Marie Jacquemin τερμάτισε έβδομος ( και πρώτος στη κατηγορία G1 ) στο απαιτητικό Coupe des Alpes, ενώ το 1970 ο Jannick Auxemery κέρδισε στην κατηγορία για πρότυπα αυτοκίνητα σεντάν στην πίστα Critérium.

Μεταξύ του 1964 και 1970 , περισσότερα από 10.000 Renault 8 Gordinis ( 2626 - R1134s και 1135 - R8981 ) είχαν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο Pierre Lefaucheux στο Flins , κοντά στις όχθες του Σηκουάνα . Πενήντα χρόνια αργότερα , το 8 Gordini συνεχίζει να είναι σεβαστό από τους ενθουσιώδεις φίλους του αυτοκινήτου.

Slide 4291196544496560813

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item