greekrenaultnews
Φόρτωση...

Renault: Εξοικονόμηση ενέργειας από την F1 ως το αυτοκίνητό σας!

Το πνεύμα της εποχής επιτάσσει οικονομία ενέργειας παντού, από τους λαμπτήρες φωτός, τα ψυγεία και τα θερμαντικά σώματα έως και το αυτοκίνη...

Το πνεύμα της εποχής επιτάσσει οικονομία ενέργειας παντού, από τους λαμπτήρες φωτός, τα ψυγεία και τα θερμαντικά σώματα έως και το αυτοκίνητο.

Στην αέναη προσπάθεια των κατασκευαστών για όλο και καλύτερο βαθμό απόδοσης πολύ σημαντικός αρωγός έχουν αποδειχτεί οι αγώνες. Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η F1, περνά φέτος σε μια νέα εποχή όπου η εξοικονόμηση καυσίμου πιθανόν να αποδειχτεί κλειδί για τη νίκη. Μέχρι πέρυσι τα μονοθέσια είχαν στη διάθεσή τους 150kg καύσιμο για να διανύσουν τα 305km απόστασης του αγώνα ενώ φέτος οι νέοι κανονισμοί οριοθετούν αυτή την ποσότητα αυστηρά στα 100kg. Μια μείωση της τάξεως του 35% χωρίς αντίστοιχη μείωση στο ρυθμό περιστροφής στην πίστα!

Φέτος στην F1 συμμετέχουν ως κατασκευαστές κινητήρων μόνο 3 εταιρείες και η Renault είναι μια απ’ αυτές. Η γαλλική εταιρεία έχει μακρά παράδοση στην F1 είναι ο 3ος πιο πετυχημένος κατασκευαστής κινητήρων στην ιστορία με 165 νίκες σε 519 αγώνες. Επιπλέον τα μονοθέσια με κινητήρα Renault έχουν εκκινήσει 213 φορές από την pole position ενώ συνολικά με κινητήρα Renault έχουν κατακτηθεί 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 11 πρωταθλήματα οδηγών μέσα σε 36 χρόνια.



Οδηγώντας μονοθέσιο με κινητήρα Renault αναδείχτηκαν πρωταθλητές οι Μάνσελ (1992), Προστ (1993), Σουμάχερ (1995), Χιλ (1996), Βιλνέβ (1997), Αλόνσο (2005 – 2006), Φέτελ (2010 – 2011 – 2012 – 2013).

Η Renault εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην F1, το 1977 στο Βρετανικό GP σαν κατασκευαστής σασί και κινητήρα. Πίσω από το τιμόνι της Equipe Renault Elf βρίσκονταν ο Ζαν Πιέρ Ζαμπουί ενώ ο κινητήρας ήταν 1.5lt V6 turbo. H πρώτη νίκη ήρθε για το Γάλλο πιλότο δυο χρόνια αργότερα το 1979 στο Γαλλικό GP. Ο Ζαμπουί έγραψε ιστορία όντας ο πρώτος Γάλλος που κέρδιζε στο Γαλλικό GP με γαλλικό μονοθέσιο – κινητήρα. Η αρχή της επιτυχίας για τη Renault ήρθε με τον V10 κινητήρα στις αρχές του 1990. Μ’ αυτόν σάρωσαν τα πρωταθλήματα από το 1992 έως και το 1997 οι Williams και Benetton. Η ιστορία επαναλήφθηκε στη σύγχρονη εποχή με τον V8 κινητήρα όπου τα μονοθέσια με κινητήρα Renault κέρδισαν σε 60GP και 6 πρωταθλήματα κατασκευαστών – οδηγών.

H εντυπωσιακή φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα η Renault όπου αντιπαραβάλλεται ο κινητήρας F1 turbo 1.5lt του 1980 με το σημερινό F1 1.6lt turbo μας δείχνει πως άλλαξαν τα πράγματα. O σημερινός κινητήρας είναι εντυπωσιακά μικρότερος αποδίδει τη μισή ισχύ (760PS) έναντι 1500(PS) όμως οι τιμές ροπής και κατανάλωσης απλά δε συγκρίνονται.



Η τεχνολογία και τεχνογνωσία που εξελίχθηκε στην F1 τις προηγούμενες δεκαετίες, πέρασε στα αυτοκίνητα παραγωγής αφήνοντας εποχή, ενδεικτικά αναφέρουμε το Renault 5 Turbo. Σήμερα πέρα από τις επιδόσεις όμως, ίσως και πάνω απ’ αυτές, βρίσκεται ως στόχος, η εξοικονόμηση καυσίμου. Πλέον στη σύγχρονη αυτοκίνηση δε νοείται αυτοκίνητο επιδόσεων που να καταναλώνει υπέρμετρα.

Τα αυτοκίνητα παραγωγής της Renault όπως το Renault Clio είναι εξοπλισμένα με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρού κυβισμού που συνδυάζουν υψηλές τιμές ιπποδύναμης και εντυπωσιακά χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Όπως ορθά μαντεύετε το πνεύμα και η εμπειρία της F1, οδήγησαν τους μηχανικούς της Γαλλικής εταιρείας στην ανάπτυξη έξυπνων λύσεων που εξοικονομούν καύσιμο ενώ ταυτόχρονα δε μετριάζουν την απόδοση του κινητήρα. Ειδικότερα με τη μείωση του κυβισμού (downsizing) μειώθηκε η κατανάλωση χωρίς επίπτωση στις επιδόσεις χάρη στο turbo.

Mε την εκμετάλλευση της θερμότητας του κινητήρα (διαχείριση θερμότητας) μειώνεται κατά μέσο όρο 15% ο χρόνος που χρειάζεται ο κινητήρας για να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας, με αποτέλεσμα την άμεση ενεργοποίηση του καταλύτη και την μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Σημειώστε πως το Clio με μήκος 4,063m που μπορεί κάλλιστα να καλύψει τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας έχει στην βενζινοκίνητη έκδοση Ecoleader 0.9lt/90PS κατανάλωση 4.3lt/100km και δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας (99gr CO2) ενώ αντίστοιχα η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5dci/90PS παρουσιάζει κατανάλωση 3.5lt/100km και επίσης δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας (90gr CO2).



Συμπληρωματικά με τα παραπάνω, καινοτόμα συστήματα λειτουργούν παράλληλα για την επίτευξη της πολυπόθητης οικονομίας. Το σύστημα Stop & Start σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο εξοικονομώντας καύσιμο. Η αυτόματη έναυση γίνεται άμεσα και αθόρυβα μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το φρένο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται αναλαμβάνουν οι «ενεργές περσίδες».

Με την κίνησή τους βελτιστοποιούν την αεροδυναμική, μορφοποιώντας τη ροή του αέρα που φτάνει στη μετωπική επιφάνεια του ψυγείου ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Εντός πόλης ή σε χαμηλό ρυθμό κίνησης, το κλείσιμο των περσίδων διακόπτει τη ροή του αέρα, προς όφελος της κατανάλωσης. Τέλος το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (ESM-Energy Smart Management) ανακτά ενέργεια όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει ή φρενάρει μέσω του εναλλάκτη και την αποθηκεύει στη μπαταρία. Όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια (θέρμανση, φωτισμός, ηχοσύστημα κλπ) φορτίζονται απευθείας από τη μπαταρία και έχουν χαμηλή επίπτωση στην κατανάλωση.



Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται και για την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου. Όλες αυτές τις τεχνολογίες οι μηχανικοί της Renault τις έχουν ενσωματώσει σε όλα τα μοντέλα της, όπως το ολοκαίνουργιο crossover της εταιρείας, το Renault Captur επ’ ωφελεία των καταναλωτών. Σημειώστε πως το Carpur ως μικρό crossover με μήκος 4,122m που μπορεί κάλλιστα να καλύψει πολλαπλές απαιτήσεις (π.χ. μεταφορά ποδηλάτων ή εξοπλισμού σκι, surf κ.α.) παρουσιάζει στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5lt/90PS κατανάλωση 3.6lt/100km και δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας (90gr CO2) ενώ αντίστοιχα χαμηλή είναι η κατανάλωση και στις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 0.9lt/90PS και 1.2lt/120PS.

Για να έχετε μια εικόνα του τι εξελίσσεται σήμερα από τους μηχανικούς της Renault στο μεγαλύτερο εργαστήρι του κόσμου, τηv F1, δείτε τα 6 μέρη που απαρτίζεται η νέα μονάδα ισχύος της εταιρείας, V6 κινητήρας 1.6lt, υπερτροφοδότης, 2 ηλεκτροκινητήρες, χώρος αποθήκευσης ενέργειας και κεντρική μονάδα διαχείρισης ηλεκτρονικών. H τεχνολογία που θα φέρουν αύριο τα μοντέλα της Renault εξελίσσεται και δοκιμάζεται σήμερα, κάτω από τις πιο απαιτητικές συνθήκες, στην F1 όπου οι Γάλλοι είναι πρωταθλητές τα τελευταία 4 χρόνια. Έτσι, οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν, τώρα και στο μέλλον τα πολλαπλά οφέλη αυτών των τεχνολογιών τόσο σε επίπεδα οικονομίας όσο και οδηγικής απόλαυσης.

H Formula του μέλλοντος

Το καινοτόμο πνεύμα που διακρίνει τη Renault δεν περιορίζεται φυσικά στη F1, αλλά και στο μέλλον στη Formula E . Το αμιγώς ηλεκτρικό μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζονται οι ομάδες σ’ αυτό το πρωτάθλημα είναι το Spark-Renault SRT_01E προϊόν συνεργασίας της Renault Sport και της Spark Racing Technology (SRT). Το Spark-Renault SRT_01E φέρει μπαταρίες βάρους 200kg που βρίσκονται σε ειδικό πλέγμα ασφαλείας. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ισχύος 200kW (268bhp) και η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Ο κινητήρας θα λειτουργεί σε πλήρη ισχύ μόνο στην φάση των κατατακτήριων δοκιμών. Στον αγώνα η διαθέσιμη δύναμη θα περιορίζεται στα 178bhp αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα στιγμιαία ο πιλότος να έχει στη διάθεσή του 268bhp πατώντας το σχετικό κουμπί στο τιμόνι για να προσπεράσει πιο εύκολα. Οι αγώνες θα ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο το πρόγραμμα περιλαμβάνει 10 αγώνες σε πόλεις όπως: Λονδίνο, Βερολίνο, Ρώμη, Λος Άντζελες, Μαϊάμι και Ρίο ντε Τζανέιρο.



Το πλαίσιο διεξαγωγής των αγώνων δε θα διαφέρει απ’ αυτό της Formula 1 όσον αφορά στη βαθμολογία και τον τρόπο διεξαγωγής. Απλά ο χρόνος διεξαγωγής του αγώνα θα είναι μικρότερος και δε θα υπερβαίνει τη μια ώρα.

Πηγή:protothema.gr

Slide 6863696299130468675

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item