greekrenaultnews
Φόρτωση...

TEST Auto Bild - Νέο Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

Το ανανεωμένο Duster κοιτάει στα μάτια όλα τα τετρακίνητα SUV της αγοράς, έχοντας όμως έναν κρυμμένο άσο στο μανίκι του. Την εξαιρετική τιμή...

Το ανανεωμένο Duster κοιτάει στα μάτια όλα τα τετρακίνητα SUV της αγοράς, έχοντας όμως έναν κρυμμένο άσο στο μανίκι του. Την εξαιρετική τιμή πώλησής του.

Αυτό μάλιστα! Είναι ένα success story. Ποιος θα μπορούσε, άλλωστε, να ισχυριστεί το αντίθετο για την πορεία της Dacia στην ελληνική -και όχι μόνο- αγορά... Η ρουμανική εταιρεία -θυγατρική της Renault- ξεκίνησε δειλά δειλά τα πρώτα της βήματα στη χώρα μας το 2008 (υπό το νέο καθεστώς πια) και μέσα σε λιγότερο από έξι χρόνια έχει καταφέρει όχι μόνο να κερδίσει τη συμπάθεια του αγοραστικού κοινού, αλλά και, το κυριότερο, να παρουσιάσει προτάσεις ικανές να ανταγωνιστούν παραδοσιακά ονόματα του χώρου! Τελευταίο δείγμα γραφής; Το ανανεωμένο Duster. To best-seller πετρελαιοκίνητο 4x4-SUV της ελληνικής αγοράς για το 2013 βελτιώνεται περαιτέρω, και μόνο αισιόδοξα μπορεί να ατενίζει το μέλλον του στην κλάση και τη νέα χρονιά.



Αναβάθμιση μεν, αλλά...

Το ανανεωμένο Duster έρχεται με ακόμα καλύτερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με νέες τεχνολογίες (διακόπτης ECO, Cruise Control) αλλά και με ορισμένα premium τεχνολογικά βοηθήματα ψυχαγωγίας, όπως το σύστημα πολυμέσων Media NAV με οθόνη αφής 7 ιντσών, με θύρα USB-AUX, με bluetooth αλλά και με χάρτες πλοήγησης Ευρώπης και Ελλάδας.

Όμορφη και ελαφρώς διαφοροποιημένη (κυρίως στην περιοχή των φωτιστικών σωμάτων) είναι και η εξωτερική εμφάνιση. Το Duster είναι από τα πιο μοντέρνα και ευχάριστα στην όψη SUV της κατηγορίας, διαθέτει το απαραίτητο εκδρομικό look στην εικόνα του (με πλαϊνά προστατευτικά, με μπάρες οροφής κ.ά.), αποπνέοντας συγχρόνως μια αίσθηση στιβαρότητας.

Περνώντας στην καμπίνα, κανένας από τους τέσσερις ενήλικες επιβάτες που καλούνται να μεταφερθούν στο εσωτερικό του Duster δε θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα σε ό,τι αφορά τον αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια, με το χώρο φόρτωσης να ανέρχεται στα 443 λίτρα (1.606 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).

Ποιοτικά, όμως, το Duster δείχνει ότι έχει ακόμα δρόμο μπροστά του για να θεωρηθεί ανταγωνιστικό των ευρωπαϊκών και μη προτάσεων της κατηγορίας. Τα πλαστικά που ντύνουν το ταμπλό και τις πόρτες είναι σκληρά, μέτριας ποιότητας, με αρκετές ατέλειες στο φινίρισμα και στη συναρμογή. Από κάπου, βέβαια, έπρεπε να μειωθεί το κόστος, οπότε... Αυτό ωστόσο που ενοχλεί περισσότερο είναι η κακή εργονομία των επιμέρους διακοπτών (εάν μάλιστα τοποθετήσεις δύο μπουκαλάκια νερό στις ποτηροθήκες στη βάση της κεντρικής κονσόλας, κρύβεις το χειριστήριο της τετρακίνησης!) και τα στενά και με κακή πλευρική στήριξη καθίσματα οδηγού-συνοδηγού.



Καθ' οδόν

Το Duster δεν είναι το SUV στο οποίο αρέσει η σπορτίφ οδήγηση. Δε νιώθει άνετα όταν το πιέζεις σε ένα δρόμο με στροφές. Εμφανίζει έντονες κλίσεις το αμάξωμά του, λόγω μαλακής ρύθμισης στην ανάρτηση, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει την αμεσότητα και τη ακρίβεια που απαιτείται για τέτοιου είδους χειρισμούς. Δεν είναι όμως και αυτός ο σκοπός για τον οποίο κατασκευάστηκε. Το Duster θέλει πρώτα απ' όλα να προσφέρει άνεση στο πλήρωμά του και τη δυνατότητα να κινηθεί με ευκολία και ασφάλεια ακόμα και σε δύσβατα μονοπάτια. Και σε αυτούς τους τομείς τα καταφέρνει εξαιρετικά καλά. Σημαντικό επίσης είναι, ότι σε αυτήν την ανανεωμένη γενιά, έχει μειωθεί αισθητά ο θόρυβος από την κύλιση (παραμένει ακόμη του κινητήρα), ενώ έχει βελτιωθεί σε αξιοπρόσεκτο βαθμό και η ηχομόνωση της καμπίνας.

Ο Energy dCi πετρελαιοκινητήρας, τώρα, των 1.500 κ.εκ. με τους 110 ίππους και τα 240 Nm ροπής μόλις στις 1.750 σ.α.λ., είναι ο κινητήρας που ταιριάζει γάντι στις ανάγκες του Duster. Δε χρειάζεται συστάσεις, αφού κινεί το 33% των αυτοκινήτων που παράγει το γαλλικό γκρουπ και, φυσικά, το Duster... Πολύ καλός σε προδιαγραφές, γεμάτος δύναμη σε όλο το εύρος λειτουργίας του και οικονομικός, κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το βαρύ αμάξωμα και συνεργάζεται αρμονικά με το 6άρι χειροκίνητο σασμάν της Σειράς BVM6.Εκεί, βέβαια, όπου το Duster δεν έχει αντίπαλο είναι σε εκτός δρόμου περιηγήσεις. Με 210 χιλ. απόσταση από το έδαφος, με κοντούς προβόλους, με μεγάλες διαδρομές ανάρτησης και με σύστημα τετρακίνησης που «lockάρει» (τετρακίνηση τριών προγραμμάτων: 2WD, Auto και Lock για κατανομή 50:50 έως τα 60 χλμ./ώρα), είναι βέβαιο ότι θα σας οδηγήσει με ασφάλεια στα πιο δύσβατα μονοπάτια. Προσοχή, όμως, γιατί ο συμπλέκτης είναι ευαίσθητος. Άμα αρχίσει και «μυρίζει», αφήστε τον λιγάκι να κρυώσει...

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Duster προχωρά αργά και σταθερά προς τη σωστή κατεύθυνση. Βελτιώθηκε σημαντικά στους τομείς όπου υστερούσε, δίχως όμως να εξαλείψει πλήρως τα αδύναμα σημεία. Παραμένει, ωστόσο, ένα από καλύτερα τετρακίνητα μοντέλα της αγοράς, με εξαιρετική σχέση τιμής/αξίας. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του ταιριάζει γάντι...

Υπέρ: Τιμή, χώροι, άνεση, σχεδίαση, εκτός δρόμου δυνατότητες

Κατά: Θόρυβος κινητήρα, ποιότητα, εργονομία, τιμόνι, φρένα



Πηγή/Photos:autobild.gr
Slide 2803807146104097831

Δημοσίευση σχολίου Default Comments Disqus Comments

Αρχική σελίδα item